Xylem sätter ny standard för horisontella centrifugalpumpar!

Nu lanserar Xylem pumpserien Lowara e-NSC! Pumparna är flexibla och slitstarka och har en nyutvecklad hydraulikdesign som i kombination med IE3-motorer är de mest energieffektiva horisontella centrifugalpumpar som finns på marknaden.

För att tillgodose alla behov finns Lowaras e-NSC i sex olika storlekar, varierande från DN100 till DN300, med ett maximalt flöde av 1800 m3/h. Med en tryckhöjd på upptill 120 meter kan e-NSC serien producera ett maxtryck på 16 bar och hantera vattentemperaturer som varierar mellan -20°C till +140°C.( -40°C till +180°C som tillval).

Ovanstående val innebär, tillsammans med ett antal alternativ gällande installation, material och axeltätningar att nya Lowara e-NSC inte bara lämpar sig för industriella applikationer. Även i kommersiella fastigheter finns möjligheter att exempelvis höja effektiviteten i HVAC-system. De nya e-NSC pumparna klarar med god marginal ErP:s 2015 direktiv vilket gör att Xylem återigen kan erbjuda en pumplösning med maximalt energisparande vilket gynnar både kunder och miljö.

Fördelar:

• Hög verkningsgrad - mycket låga driftskostnader
  • Lång livslängd och lätt att serva - med en robust design där alla servicepunkter är lätta att komma åt och slitringar som är utbytbara tillverkade i rostfritt stål
  • Flexibel uppbyggnad - anpassas enkelt efter vattenbehovet i applikationen och används med fördel kopplad till en Hydrovar pumpstyrning som ytterligare sänker energiförbrukningen
  • Brett anpassningsområde - brett utbud av material gör att e-NSC serien kan möta de behov du har
  • Värme & kyla - Lowara e-NSC har som standard att kunna hantera både varma och kalla vätskor
  • Brett materialutbud - av mekaniska axeltätningar och material