• Xylem Sverige/

Xylem Sverige, lanserar Flygt MagFlux flödesmätare på svenska marknaden under VA-mässan i Jönköping.

Flygt MagFlux är lättmonterad, användarvänlig och ger på ett flexibelt sätt användaren systeminformation och kontroll.

Stockholm den 30 sep 2014 –Xylem Sverige, lanserar Flygt MagFlux - flödesmätare för Flygt pumpsortiment och styrenheter på svenska marknaden under VA-mässan i Jönköping.

Fördelar:

• Enkel att använda - Har en stor textdisplay, är användarvänlig och har en intuitiv menystruktur. Varje displayenhet kan visa upp till 4 st MagFlux-enheter och monteras upp till 1000 m från sensorerna. USB-anslutningarna gör det enkelt att kommunicera och uppdatera med hjälp av en bärbar dator.
  • Klarar att avläsa med stor noggrannhet även vid långsamma flöden - Avläsningar med noggrannhet på 0,25% för flödeshastigheter från 0,2 m/sek till 10 m/sek. Automatisk rengöring av elektroder gör att MagFlux bibehåller precisionen och minskar underhållstiderna.
  • Ytterst flexibel - MagFlux kan inte bara användas med kompakt eller separat montering, utan går även att sänka ned till 10 m djup.