• Xylem Sverige/

Xylem Sverige presenterar Vogel Sekamatik – en liten, kraftfull avloppspumpsstation för montering inomhus och i källare

Vogel Sekamatik är en perfekt avloppslösning för montering inomhus, även i trånga utrymmen och under återflödesnivån. Vogel Sekamatik är lukt- och vattentät och levereras som en komplett enhet med vertikalt utlopp, klar för installation. Lanseringen sker på VA-mässan i Göteborg 18-20 september.

Gunnar Berg, Marknadschef tel 08-475 69 65 gunnar.berg@xyleminc.com

Pumpstationen är utrustad med en eller två pumpar för bortpumpning av avlopps-/ slamhaltigt-/ och hushållsavloppsvatten , inklusive spolvatten från toaletter utan självfallsmöjlighet.

Vogel Sekamatik består av korrosionsbeständig uppsamlingstank på 100 eller 300 liter med alla anslutningar för in-och utlopprör, ventilationsrör, handpump (tillbehör) som behövs samt en eller två pumpar med virvelhjul. Pumpen kopplas till en- eller trefas. I leveransen ingår även en integrerad backventil samt automatik för smart styrning försedd med pneumatisk tryckgivare och hydrostatisk tryckbrytare.

Den elektroniskt styrda efterkörningen eliminerar slamavlagring genom sörpling, och förebygger på sätt stopp i avloppet. En övervakning av alla viktiga funktioner, med alarm vid ev. driftstörning sitter som standard i alla modeller.

Den 12:e januari 2011, beslutade ITT Corporation att dela upp bolaget i tre fristående företag. Under det gångna året har ett omfattande arbete gjorts för att genomföra detta. Xylem är det nya ledande vattenteknikföretaget som nu enbart fokuserar på vattenfrågor. Xylem [syl'e:m] består av 12 000 medarbetare i över 150 länder och företaget omsatte 26 miljarder kronor 2011.

Namnet Xylem härstammar från den gamla grekiskan och är en vävnad som transporterar vatten i växter och belyser den effektiva tekniken i vår vattenfokuserade verksamhet genom att förknippa den med det bästa systemet för vattentransport som finns - naturens eget. För mer information, besök oss gärna på www.xylemwatersolutions.com/se

Taggar:

Xylem Sverige lanserar ny mindre pumpstation