Jon Olssons glaciärspikdäck på Yaytrade

Sportbils-ägare som har svårt att få ned alla hästkrafterna i marken i februarikylan kan nu skaffa sig ett bättre grepp genom att gå in på den nytänkande marknadsplatsen Yaytrade. Skidåkaren och bilälskaren Jon Olsson lägger ut några av världens kanske mest omtalade däck. En unik uppsättning specialtillverkade spikdäck som tog honom upp till toppen av en glaciär.

Jon Olssons spektakulära Lamborghini Murcielago LP640 utrustades med de specialtillverkade spikdäcken när han i uppåt 100 km/h brakade uppför glaciären Fonna till cirka 1 450 meters höjd. För att säkerställa att också väghållningen funkade i kurvorna körde Jon ned igen – i en slalombana.

Se videoklipp av åkturen här: https://youtu.be/7AF0-t3GGZA

Se bilder på däcken här: https://www.yaytrade.com/advert/spike-tires-for-racing-up-glaciers

Däcken är av märket Hankook och är 19 tum stora fram och 20 tum bak. De är dubbade för hand med 16 millimeters spikdubbar.

– Att åka upp på ett fjäll så här i en bakhjulsdriven Lamborghini på 640 hästkrafter och med 16 millimeters spikar slår det mesta. Jag hade ett helt otroligt grepp. Jag älskar mina däck, sa Jon Olsson triumferande efter den lodräta åkturen.

Yaytrade har globala ambitioner från start – och tjänsten har redan lockat besökare från 160 länder där Sverige, Tyskland och USA står för de flesta besöken.

Yaytrade är en nytänkande och utmanade marknadsplats där man också kan hitta en rad andra produkter och tjänster att köpa/sälja, byta eller hyra/hyra ut säger David Knape, vd och grundare av Yaytrade.

Många av de produkter vi har liggandes hemma är ofta värda mer vi tror, och med fler sätt att handla på öppnas även möjligheten upp för mer intressanta bud! Spikdäcken är ett bra exempel på saker som ligger i linje med de mer extrema produkterna du kan hitta på Yaytrade.

Kontakta Yaytrades vd David Knape för mer information och bildmaterial:
Telefon: +46 72 379 50 10
E-post: david.knape@yaytrade.com

Det här är Yaytrade:

• Yaytrade är en ny smart mötesplats som inte bara fungerar för dem som vill köpa och sälja, utan också för att hyra och byta både produkter och tjänster. Vem som helst kan kostnadsfritt lägga ut en annons. För en och samma tjänst eller produkt kan användarna välja att ta emot bytes-, hyres- eller köpförslag i ett användaranpassat gränssnitt som förenklar dialogen mellan budgivare och annonsör.
  • Köparen begränsas inte till en betalningsmetod utan kan kombinera pengar med att utföra en tjänst eller lägga till ett bytesförslag – vilket skapar en personligare shoppingupplevelse med större frihet att själv bestämma förutsättningarna för sitt handlande.
  • Yaytrade finns tillgänglig på webben eller som mobilapplikation för Android och iOS och användarna kan snabbt och enkelt registrera sig genom b.la. Facebook för att komma igång.
  • Yaytrade använder Stripes säkra betalningslösning.

Om oss

Yaytrade (Ytrade Group AB) grundades 2015 och har huvudkontor i Stockholm. Yaytrade är en global marknadsplats där användarna kan sälja, köpa, byta och hyra produkter och tjänster på ett sätt som erbjuder dem en större frihet att själva bestämma över förutsättningarna för sitt handlande. Läs mer om Yaytrade på www.yaytrade.com.