Succélansering för nya marknadsplatsen Yaytrade

ör en vecka sedan lanserades den nya marknadsplatsen Yaytrade, med influencerprofilerna Jon Olsson och Janni Delér som medgrundare.  Mottagandet har varit mycket positivt och gett värdefulla insikter till Yaytrades utvecklare.

- Efter det att Jon Olsson gick ut med nyheten på sin Youtube-kanal kraschade sajten till följd av det enorma intresset från Jons stora följarskara. 50 000 personer besökte Yaytrade redan under de första timmarna. Vi kunde snabbt åtgärda problemet och växla upp sajten ytterligare, säger Jon Berglund, ansvarig för produkt och marknad samt grundare av Yaytrade.

Jons annonser lockade 3000 budgivare och lika många nya följare. Efter sju dagar har 10 000 nya medlemmar anslutit sig till Yaytrades community, som fortsätter att växa i stadig takt.

Yaytrade har globala ambitioner från start – och tjänsten har redan lockat besökare från 160 länder där Sverige, Tyskland och USA står för de flesta besöken. För att göra det ännu lättare för användarna släpper därför Yaytrade inom kort sajten på fem nya språk.

-  Vi går in i vår viktigaste fas och har nått en kritisk massa användare där vi kan ta lärdom från deras beteenden på plattformen. Vår viktigaste egenskap just nu är att vara snabbfotade och anpassningsbara. Vi har fått oerhört mycket bra feedback från vårt community och vi välkomnar att fler hör av sig via våra sociala kanaler så att vi tillsammans kan utveckla den bästa mötesplatsen för att byta, hyra och köpa produkter och tjänster som finns på marknaden idag, säger David Knape, vd och grundare av Yaytrade.

Det här är Yaytrade:

• Yaytrade är en ny smart mötesplats som inte bara fungerar för dem som vill köpa och sälja, utan också för att hyra och byta både produkter och tjänster. Vem som helst kan kostnadsfritt lägga ut en annons. För en och samma tjänst eller produkt kan användarna välja att ta emot bytes-, hyres- eller köpförslag i ett användaranpassat gränssnitt som förenklar dialogen mellan budgivare och annonsör.
  • Köparen begränsas inte till en betalningsmetod utan kan kombinera pengar med att utföra en tjänst eller lägga till ett bytesförslag – vilket skapar en personligare shoppingupplevelse med större frihet att själv bestämma förutsättningarna för sitt handlande.
  • Yaytrade finns tillgänglig på webben eller som mobilapplikation för Android och iOS och användarna kan snabbt och enkelt registrera sig genom b.la. Facebook för att komma igång.
  • Yaytrade använder Stripes säkra betalningslösning.

För mer information, kontakta:

David Knape
Vd och grundare, Yaytrade

Yaytrade (Ytrade Group AB) grundades 2015 och har huvudkontor i Stockholm. Yaytrade är en global marknadsplats där användarna kan sälja, köpa, byta och hyra produkter och tjänster på ett sätt som erbjuder dem en större frihet att själva bestämma över förutsättningarna för sitt handlande. Läs mer om Yaytrade på www.yaytrade.com, i App Store eller i Google Play.