Yield Life Science genomför mindre företrädesemission

Styrelsen i Yield Life Science har beslutat att under januari månad genomföra en mindre nyemission på ca 4,2 Mkr med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Även allmänheten kan deltaga i nyemissionen. Det kapital emissionen tillför ska i första hand användas för fortsatt investering i intressebolaget Isofol Medical.

- Isofol Medical innebär för oss en investering i möjligheten att avsevärt förbättra standardbehandlingen av cancer. Med möjlighet att ersätta leucovorin, representerar Isofol Medical’s läkemedelskandidat Modufolin® en potentiell marknad uppgående till flera miljarder US dollar om året med en mycket god bruttomarginal, säger Yield Life Science’s ordförande Tommy Marklund.

Villkoren i den förestående nyemissionen innebär att man för varje befintlig B-aktie i Yield Life Science tilldelas en teckningsrätt. Tolv teckningsrätter ger rättighet att teckna en ny B-aktie för 4 kronor. Teckningstiden är 7 januari 2016 till och med den 21 januari 2016. Avstämningsdag är den 4 januari 2016. Sista dag för handel i Bolagets B-aktie inklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 29 december 2015 och första dag exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 30 december 2015. Handel med teckningsrätter av serie B kommer att ske på AktieTorget under perioden 7 januari – 19 januari 2016.

Emissionsememorandum finns att ladda hem på hemsidorna för AktieTorget respektive Yield Life Science.

Villkor och tidplan för Erbjudandet

Vid full teckning i Erbjudandet tillförs Bolaget 4 188 108 kr före emissionskostnader. Erbjudandet medför en teckning av högst 1 047 027 B-aktier där tolv (12) befintliga aktier oavsett aktieslag berättigar till teckning av en (1) ny B-aktie till en teckningskurs om 4,00 kr per B-aktie. Genom Erbjudandet kan aktiekapitalet komma att öka med högst 628 216,25 kr till 8 166 817,81 kr. Teckningsperioden kommer att löpa under perioden 7 – 21 januari 2016. Erbjudandet kommer att genomföras enligt följande preliminära tidsplan:

• Sista dag för handel med B-aktier i Yield Life Science inklusive rätt att deltaga i Erbjudandet är den 29 december 2015.
  • Första dag för handel exklusive rätt att deltaga i Erbjudandet är den 30 december 2015.
  • Avstämningsdag för deltagande i Erbjudandet är den 4 januari 2016.
  • Handel med teckningsrätter äger rum under perioden 7 – 19 januari 2016.
  • Teckningsperioden löper under perioden 7– 21 januari 2016.