Stor tillväxt av videorekrytering i hela Sverige

Report this content

Örebro, 23 maj 2017 – Den snabbväxande digitala rekryteringstjänsten Yobber noterar bolagets bästa kvartal någonsin under perioden januari-mars 2017. Över 20 nya kunder räknades in, från flera olika branscher och från många håll i Sverige.

− Nu har folk förstått att videorekrytering verkligen effektiviserar rekryteringsprocessen oerhört mycket, säger Yobbers VD Peter Röseberg.

– Många av våra kunder säger att de femfaldigar effektiviteten i rekryteringen – samtidigt som kvaliteten på de som anställs blir högre. Till vissa tjänster har anställningsbarheten varit 100%.

Yobber är en digital videorekryteringstjänst, i vilken rekryteringsprocessen börjar med det personliga mötet via video. Det gör att arbetsgivaren kan ställa konkreta frågor till de sökande. Att videointervjun sker först i rekryteringsprocessen är speciellt viktigt i alla branscher där personal möter kunder i ett fysiskt möte och därmed personifierar varumärket.

I många branscher behöver man rekrytera unga människor, som rör sig naturligt i sociala medier. Annonsering på sociala medier som Facebook och videointervjuer på det rekryterande företagets hemsida blir en otroligt effektiv rekryteringsprocess när man behöver rekrytera ungdomar, särskilt till serviceyrken.

Första kvartalet i år har gett oss kunder över hela Sverige – Göteborg, Örebro, Stockholm, Falun, Östersund, Skellefteå, Uppsala, Västerås, Malmö etc, säger Peter Röseberg.

– Vi har fått ännu fler detaljhandelskunder, exempelvis ICA Maxi och ICA Kvantum, men också flera kunder i upplevelseindustrin och inom Business to Business.

I Europa jobbar cirka 35,9 miljoner människor med service och försäljning, yrken där Yobber har sitt fokus. Idag använder sig bland andra ett 60-tal ICA-butiker, Vigårda, Nordic Retail Group, Parken Zoo och Svenska Dryckesmässor av Yobbers digitala rekryteringstjänst.

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Röseberg, vd Yobber
E-post: peter.roseberg@yobber.se
Mobil: +46 (0)70-183 22 05

Om Yobber
Yobber är en svenskgrundad rekryteringstjänst som leder utvecklingen inom videorekrytering. Yobber är experter på service- och försäljningsintensiva branscher där personlighet är viktigare än formella krav. Med Yobber kan arbetsgivare, oavsett erfarenhet eller rutiner för rekrytering, hitta rätt person att anställa på ett smartare och snabbare sätt. Bland kunderna märks: ICA Maxi, ICA Kvantum, ICA Supermarket, Vigårda, Parken Zoo och BTS. Läs mer på www.yobber.se.

Taggar: