ÅRETS JUL- OCH NYÅRSCHAMPAGNE ÄR HÄR! FRÅN FÖRTROLLANDE BUBBLOR TILL GNISTRANDE DIAMANTER – ETT STEG NÄRMRE TAITTINGERS UTSÖKTA CHAMPAGNER

#ChampagneTaittinger #TaittingerTime

Anrika champagnehus som Taittinger, namngivna efter sin ägare, är sällsynta idag. Huset Taittinger är framförallt en berättelse om en extraordinär familj som, driven av en stark kärlek och en passion för tradition, bestämde sig för att aldrig kompromissa med kvaliteten i sina ädla drycker. Hemligheten bakom den sofistikerade, eleganta och exklusiva framtoningen, som är så karaktäristisk för alla champagner från familjen Taittinger, är den höga halten Chardonnay-druvor som de använder för att framställa sina olika cuvéer. En förnäm bäst-i-test champagne!

Sedan några år tillbaka har Taittinger med glädje förvaltat dessa festliga och förtrollande bubblor, som är symbolen för ett fritänkande, kreativt och framåtseende champagnehus. Bubblorna har blivit ett sorts signum och bidrar, till exempel i reklamkampanjer, till husets snabba expansion och till att det blir allt mer eftersökt. Det har därför varit en självklart att integrera dessa bubblor i en exklusiv och tidlös design på boxarna till Champagne Taittinges ädla drycker.

Champagne Taittingers team söker ständigt förnyelse, de hoppas att sannare kunna uttrycka de egenskaper som kittlar våra sinnen och som den stora andelen Chardonnay i husets viner tillför. Teamet måste, med stor respekt och varsamhet, upprätthålla den finess och precision som kännetecknar alla husets cuvéer.

Lätta gnistrande bubblor, med löfte om en stunds verklighetsflykt, tycks sväva ut ur de exklusivt designade boxarna i det spelande ljuset. Dessa nya, kreativt utformade, ädla boxar är resultatet av ett mycket nära partnerskap mellan Taittinger och flertalet lokala franska designbyråer, och består av flaskor inom champagnehusets traditionella dryckessortiment.

Boxarna uppfyller Champagne Taittingers omistliga löfte – Ögonblickets njutning – Utmärkt att frambringas inför jul- och nyårsfirandena!

Taittinger Brut Réserve Étui Diamant (7422), 750 ml, Systembolagets ordinarie sortiment, 405 SEK

Taittinger Millésimé 2012 Étui Diamant (7871), 750 ml, Systembolagets ordinarie sortiment, 520 SEK

Om Champagne Taittinger
Champagne Taittinger är ett av de äldsta husen i Champagne med anor från 1734, och ett av de största champagnehus som fortfarande ägs och drivs av familjen vars namn pryder etiketten. Champagne Taittinger tillverkar cirka sex miljoner flaskor årligen och drygt hälften av druvorna odlas på deras 288 hektar vingårdar, bland annat de som omger familjens slott Château de la Marquetterie.
Besök gärna: www.taittinger.com

Om Fondberg
Fondberg är en svensk privatägd företagsgruppering som importerar, marknadsför och säljer alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden, såväl genom Systembolaget som till restaurangkunder. Vi nöjer oss inte med att vara en importör och en varumärkesbyggare. Med vår och våra partners gemensamma passion, kunskap, drivkraft och kreativitet skapar vi mervärden som i sin tur bygger långa relationer och framgång på vår marknad. Vår verksamhet grundas i en stor produktkunskap och en stark entusiasm för vin och andra drycker.
Besök gärna: www.fondberg.se