Bröderna Nilsson väljer att ta ett steg in i framtiden med Stockfiller – Vill ligga i framkant inom digitaliseringen

Anrika Bröderna Nilssons Delikatesser, som grundades 1928, har valt att ta ytterligare ett steg in i digitaliseringen och valt Stockfiller för att effektivisera och förenkla beställningar, både för sina kunder och internt. Detta innebär att från och med nu kan mer än 600 ICA butiker beställa direkt från Bröderna Nilsson, samt alla sina andra externa leverantörer, på ett smidigt och kostnadseffektivt sätt genom Stockfiller!

-          Stockfiller är en intressant teknisk plattform som underlättar och frigör tid för våra kunder som köper packad chark. Vi delar dessutom Stockfillers vision om att tiden som en säljare skall lägga på standardorders, istället för säljutveckling som hör till det förflutna säger Prem Haryana, VD Bröderna Nilssons Delikatesser AB.

-          Digitalisering är vår passion, allt är nu möjligt genom enkla knapptryck eftersom vi interagerar direkt med leverantörernas befintliga system, tidsbesparingen blir enorm för alla parter säger Jesper Jannesson & Christopher Jonsson, Grundare Foodflow.

Telephone: +46 (0)8 661 11 75
Mobile: +46 (0)70 77 56 110

Om Bröderna Nilsson AB
Bröderna Nilsson Delikatesser utvecklar, marknadsför och säljer produkter inom området delikatess och chark. Utöver traditionellt producerad chark kan företaget också stoltsera med att vara först ut med att erbjuda ett brett sortiment av charkprodukter utan tillsatta E-nummer, som vi kallar för Brödernas Schyssta. Bröderna Nilsson Delikatesser startades redan 1928 och ägs sedan 2014 av den norska koncernen Scandza AS.

Om Stockfiller
Det digitala verktyget, Stockfiller, är revolutionerande för orderhantering, leveransuppföljning och försäljningsanalys för alla led, från inköpare till leverantör inom livsmedelsindustrin. Verktyget medför effektivare kommunikation, minskad administration och transparens för alla parter i orderflödet. I dagsläget används Stockfiller av drygt 1200 inköpare, framförallt inom dagligvaruhandeln (DVH) och Foodservice och på leverantörssidan finns både stora och små kunder, bland annat välkända varumärken såsom Galatea, Svegro, Beijing8 och Bjäre Chips, som uppskattar möjligheten att effektivisera sin försäljning och nå ut till fler inköpare.

För mer information, vänligen besök: www.foodflow.io

Om Nouvago Capital AB
Nouvago Capital AB investerar i lifestyle-relaterade företag på den globala marknaden med fokus på både nystartade och mognare företag. Nouvago Capital är ett dotterbolag till svenska investmentbolaget Servisen Investment Management AB.
För mer information, vänligen besök: www.nouvagocapital.com

- Stockfiller är en intressant teknisk plattform som underlättar och frigör tid för våra kunder som köper packad chark. Vi delar dessutom Stockfillers vision om att tiden som en säljare skall lägga på standardorders, istället för säljutveckling som hör till det förflutna.
Prem Haryana, VD Bröderna Nilssons Delikatesser AB
- Digitalisering är vår passion, allt är nu möjligt genom enkla knapptryck eftersom vi interagerar direkt med leverantörernas befintliga system, tidsbesparingen blir enorm för alla parter
Jesper Jannesson & Christopher Jonsson, Grundare Foodflow