Entreprenören Johan Ekman köper tillbaka EkmanBuss Flexibussitet från Strömma Turism & Sjöfart

Johan Ekman, grundare av EkmanBuss Flexibussitet, köper tillbaka varumärket tillsammans med tre bussar inom lyxsegmentet från Strömma Turism & Sjöfart, 8 år efter försäljningen. Johan Ekman, bussentusiast och entreprenör, driver i dag EkmanResor som anordnar paketresor med framför allt buss, men också med båt, flyg och tåg. Verksamheterna utgår från Johan som med sina 25 år i branschen, planerar och kvalitetssäkrar alla resor från början till slut.

Hösten 2014 tog Johan Ekman ett stort steg framåt i utvecklingen och lanserade 1st Bussness Class på den svenska marknaden – en specialbyggd exklusiv turistbuss, som utöver ny teknik och modern utrustning, bland annat erbjuder servering av varma måltider, generöst benutrymme samt en tillgänglighetsanpassad toalett med dusch. En vinkyl garanterar rätt temperatur vid provningar under mat- och vinresor. Johan är djupt engagerad i bussbranschens utveckling och sitter sedan 1998 i Stockholms Läns Bussbranschförenings styrelse, i dag som ordförande, samt i Stockholms Nyttotrafikkommitté.

-          I 25 år har min ambition varit att vända sig till resenärer med höga krav på kvalitet och service och med EkmanBuss Flexibussitet samt konceptet 1st Bussness Class ser jag fram emot ta bussbranschen till nästa nivå. Buss är många gånger det allra bästa resalternativet, och det kommer jag ge svenska resenärer en chans att upptäcka, säger Johan Ekman, VD och grundare till EkmanBuss Flexibussitet och EkmanResor.

-          Vi har arbetat med Johan Ekman under flertalet år och jag är övertygad om att Johan med sin stora kompetens och sitt brinnande engagemang för bussbranschen och dess utveckling är den rätta personen för EkmanBuss Flexibussitets fortsatta resa, säger Jan Larsén, VD, Strömma Turism & Sjöfart AB.

För mer information, nyheter, bilder etc., vänligen besök EkmanResors nyhetsrum: http://www.mynewsdesk.com/se/ekmanresor

För mer information, intervjuförfrågningar och ytterligare bildurval, vänligen kontakta:
Micaela Moreno, Zap PR
Telefon: 46 (0)8 661 10 66
Mobil: 46 (0)70 775 61 10
E-mail: micaela@zap-pr.com

Kort om entreprenören Johan Ekman, VD och grundare EkmanBuss Flexibussitet och EkmanResor
Resor och bussar har alltid varit Johan Ekmans passion och drivkraft. Johan köpte sin första buss 1988, innan han hade åldern inne för busskörkort. I början av 90-talet startade Johan sitt stora reseprogram med ett brett utbud i Sverige såväl som i hela Europa. Johan myntade begreppet Flexibussitet och blev pionjär inom den kommersiella radion. 2007 sålde Johan sitt livsverk EkmanBuss Flexibussitet med tillhörande varumärken till Strömma Turism & Sjöfart AB. I samband med förvärvet klev Johan Ekman in i sin nya roll som VD för Strömma Buss AB samt ingick i Strömmas norska, finska och danska företagsstyrelser. Under hans tid som VD startade och utvecklade Johan även Strömmas verksamheter i de Skandinaviska länderna. 2012 klev Johan av VD-posten och köpte tillbaka varumärkena EkmanResor och EkmanAlpin. Juni 2015 förvärvade Johan även EkmanBuss Flexibussitet från Strömma Turism & Sjöfart.

Om EkmanBuss Flexibussitet
Sedan 25 år tillbaka har ledord som småskalighet och personlig service etablerats som kännetecken för EkmanBuss Flexibussitet. Vårt motto är att vi alltid med Era behov som vår högsta prioritet ser transporten som en del av den totala upplevelsen. Vi ser aldrig några omöjligheter, det omöjliga kan ta lite längre tid. I vårt fall blir skräddarsydda resor med service, komfort, effektivitet och gränslösa möjligheter Flexibussitet, vårt naturliga ledord. Med våra miljövänliga och moderna bussar, i en eller två plan, med fokus på yttersta komfort och säkerhet garanterar vi alltid en helhetsupplevelse med det lilla extra. Vårt mål är att du som kund, oavsett om du befinner dig på en resa runtom i Sverige eller ute i Europa med EkmanBuss Flexibussitet ska känna dig trygg och få en minnesvärd upplevelse utöver det vanliga.

I 25 år har min ambition varit att vända sig till resenärer med höga krav på kvalitet och service och med EkmanBuss Flexibussitet samt konceptet 1st Bussness Class ser jag fram emot ta bussbranschen till nästa nivå. Buss är många gånger det allra bästa resalternativet, och det kommer jag ge svenska resenärer en chans att upptäcka.
Johan Ekman, VD och grundare till EkmanBuss Flexibussitet och EkmanResor
Vi har arbetat med Johan Ekman under flertalet år och jag är övertygad om att Johan med sin stora kompetens och sitt brinnande engagemang för bussbranschen och dess utveckling är den rätta personen för EkmanBuss Flexibussitets fortsatta resa.
Jan Larsén, VD, Strömma Turism & Sjöfart AB