FARS DAG VS CHAMPAGNE TAITTINGER NOCTURNE SEC CITY LIGHTS

Fars Dag ska firas – med bravur! Exklusivt designade Champagne Taittinger Nocturne Sec City Lights gläder vilken far som helst, och gör årets firande av Fars dag till ett minne!

Champagne Taittinger Nocturne Sec City Lights är en limiterad designutgåva framställd av det anrika och prestigefyllda franska champagnehuset Taittinger i vinregionen Champagne – En perfekt gåva att förse alla fäder med på deras speciella dag.

Champagnen utgörs av 40% Chardonnay och 60% Pinot Noir/Pinot Meunier, och har en angenäm sötma Den halvtorra smaken är både fruktig och frisk och dröjer sig länge kvar i gommen. En dryck som passar riktigt bra till diverse asiatiska rätter och, i synnerhet, sjötunga Walewska.

Champagne Taittinger Nocturne Sec City Lights har en ljusgul färg med nätta och skimrande bubblor som gemensamt bildar en delikat mousse. Den direkta doften ger hintar av mogen frukt, med toner av gula persikor och torkade aprikoser, samt härligt rostat bröd. Allt som allt bjuder champagnen på en lyxig och rik dryckesupplevelse, lika minnesvärd till en middag som till nattens äventyr.

Flaskans exklusiva design är signerad husets egna Vitalie Taittinger och anspelar på stadens ljus (City Lights); med delikata ljusa bubblor och självlysande text som framkallar rörelserna och musiken i en glänsande stad om natten.

Champagne Taittinger Nocturne Sec City Lights finner du via Systembolagets beställningssortiment (7597), 750 ml, 449 SEK, (759706), 1 500 ml, 999 SEK och (759708), 3 000 ml, 2 400 SEK.

För mer information, intervjuförfrågningar och ytterligare bildurval, vänligen kontakta:
Telefon: 46 (0)8 661 11 75
Mobil: 46 (0)70 77 56 110

Om Champagne Taittinger
Champagne Taittinger är ett av de äldsta husen i Champagne med anor från 1734, och ett av de största champagnehus som fortfarande ägs och drivs av familjen vars namn pryder etiketten. Champagne Taittinger tillverkar cirka sex miljoner flaskor årligen och drygt hälften av druvorna odlas på deras 288 hektar vingårdar, bland annat de som omger familjens slott Château de la Marquetterie.
Besök gärna: www.taittinger.com

Om Fondberg
Fondberg är en svensk privatägd företagsgruppering som importerar, marknadsför och säljer alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden, såväl genom Systembolaget som till restaurangkunder. Vi nöjer oss inte med att vara en importör och en varumärkesbyggare. Med vår och våra partners gemensamma passion, kunskap, drivkraft och kreativitet skapar vi mervärden som i sin tur bygger långa relationer och framgång på vår marknad. Vår verksamhet grundas i en stor produktkunskap och en stark entusiasm för vin och andra drycker.
Besök gärna: www.fondberg.se