FÖRHANDSVISNING AV MAMMA MIA! HERE WE GO AGAIN I STEGEHOLMS SLOTTSRUIN, VÄSTERVIK

#Slottsholmen #MammaMiaHereWeGoAgain

Tisdagen den 17 juli 2018 presenterar Björn Ulvaeus en förhandsvisning av Mamma Mia! Here We Go Again i sin barndomsstad Västervik. Filmen visas i Stegeholms Slottsruin och västervikarna ges därmed möjlighet att se filmen innan den officiella Sverigepremiären den 18 juli. Den 17 juli äger också invigningen av Björn Ulvaeus nybyggda restaurang, bar och hotellanläggning Slottsholmen rum. Slottsholmen ligger alldeles intill Stegeholms Slottsruin.

Musikalfilmen Mamma Mia! Here We Go Again regisseras av Ol Parker och utspelar sig åter igen på den grekiska pärlan Kalokairi. I rollerna ser vi bland andra Meryl Streep, Julie Walters, Christine, Baranski, Amanda Seyfried, Dominic Cooper, Pierce Brosnan, Stellan Skarsgård, Colin Firth och Cher. Det nya stjärnskottet Lily James axlar huvudrollen som unga Donna.

- Det känns jättebra att kunna få till den här förhandsvisningen i Västervik. Det finns så mycket positiv energi och feel-good i den nya filmen och att ha den så kallade officiella öppningen av det nya Slottsholmen i samband med den är perfekt, säger Björn Ulvaeus.

Biljetterna till förhandsvisningen släpps den 6 juni 2018, klockan 14.00 på Slottsholmen. Begränsat antal platser. Mamma Mia! Here We Go Again distribueras av Universal Pictures genom United International Pictures AB.

Mobil: +46 (0)70 77 56 110

Om Slottsholmen
Visionen är att skapa en levande mötesplats året runt – ett vardagsrum för Västervikare och besökare – på en av Sveriges mest unika platser. Byggnaden i handslaget tegel, glas och trä har ett enastående läge med sjöutsikt i alla väderstreck och inrymmer restaurang, event- och konferenslokaler, sviter, gym och uteservering. Ansvarig arkitekt för projektet är SandellSandberg. Mötesplatsen Slottsholmen öppnar upp portarna till restaurangen och hotellet den 11 maj 2018.
Besök gärna: www.slottsholmen.com

Björn Ulvaeus