Ikonen S.Pellegrino i samarbete med Vogue Italia #SPVOGUE

S.Pellegrino, världens finaste mineralvatten, presenterar sin nya specialutgåva tillägnad Vogue Italia. Flaskan har skapats för att fira samarbetet mellan dessa två ambassadörer för italiensk stil, gastronomi och livsstil. S.Pellegrino och Vogue Italia samarbetar för att hitta nya lovande kockar och modeskapare runt om i världen samt för att främja den framtida italienska förträffligheten.

Vogue Italia grundades 1964 och är världens mest inflytelserika italienska tidskrift. En av modebranschens säkraste talangscouter, chefredaktören Franca Sozzani, driver den sedan 1988. Detta är det fjärde gången som en specialutgåva av S.Pellegrino har tagits fram i designsamarbete med italienska toppmärken och framstående personer. Bland tidigare ambassadörer återfinns modehuset Missoni, juveleraren Bulgari och operasångaren Luciano Pavarotti.

- Vi är stolta över vårt samarbete med ikoniska Vogue Italia, som tillsammans med oss fortsätter att förena gastronomi, kultur och livsstil för att hylla italienska talanger runt om i världen, säger Mattias Landholm, Brand Manager S.Pellegrino, Enjoy Wine & Spirits AB.

Vogue Italia kommer att spela en viktig roll i den kommande tävlingen S. Pellegrino Young Chef 2015 (#spyoungchef). Några av världens mest talangfulla unga kockar – alla från olika länder – kommer att tävla tillsammans med en grupp nya designers i en oväntad utmaning av smak, konst och mode. Kockarna kommer att bedömas av en internationell panel av matkännare medan redaktionen på Vogue Italia kommer att välja den mest talangfulla designern.

För mer information, vänligen besök: https://www.sanpellegrino.com, Facebook: https://www.facebook.com/SanPellegrino eller Instagram @sanpellegrino_official

För pressmaterial och pressbilder, vänligen kontakta:

Om Sanpellegrino Group
Sedan 1899 – i mer än ett århundrade – har Sanpellegrino Group varit ett väletablerat namn i hela världen och en synonym för högsta kvalitet. Med en distribution i över 120 länder på alla fem kontinenter, står alla dess produkter – från alkoholfria aperitifer till läskedrycker – för kvalitet, särskilt dess enastående mineralvatten. På grund av sitt ursprung, en stark relation med Italien, dess kultur och traditioner, tolkar Acqua Panna och S.Pellegrino på ett perfekt sätt den italienska stilen av gemytlighet, välbefinnande och gastronomiska upplevelser. Sommelierer, kockar och finsmakare över hela världen är överens om att dessa två kvalitetsvatten utgör kärnan för den italienska livsstilen och smakfullheten, och pryder följaktligen världens elegantaste matbord.

Mattias Landholm, Brand Manager S.Pellegrino, Enjoy Wine & Spirits AB