Lydmar Hotel inviger ny dynamisk lobby

#lydmarhotel

Lydmar Hotel inviger sin nya dynamiska lobby som skapats i nära samarbete med inredningsarkitekten Angeliqa J Hejdenberg från Interior Nation. Lobbyns nya inredningskoncept är sprunget ur orden Chunky, Färgglatt, Rockigt, Lekfullt, Etno, Sammet och Vintage. Lydmar Hotel representerar hemtrevlig lyx och erbjuder, utöver unika rum samt en stor terrass, en välrenommerad restaurang och en populär musikscen.

– Min vision om att Lydmar Hotel ska förmedla en känsla av sober, lyxig och avslappnad hemmakänsla har blivit hotellets signum. Nu förfinar och förnyar vi hotellets hjärta och naturliga mötesplats – Lobbyn. I den nya inbjudande lobbyn kommer våra gäster att känna igen sig, samtidigt som de kommer att bli ännu mer inspirerade av den nya rockiga stilen, säger Maria Maruska, VD Lydmar Hotel.

– Det som har varit spännande med att arbeta med Maria Maruska och aktuella Lydmar Hotel har varit att lyckas kombinera visionen om en lekfull och färgsprakande atmosfär med igenkänningen i de värden som den tidigare inredningen uppskattades för. Vi leker med färgskalan och använder fortfarande möbler med olika karaktär och stil för att associera mer till hemmamiljön än den offentliga platsen. Vi låter även matsalen sträcka sig ut i lobbyn där ytorna främjar både att äta en bit mat, ta en cocktail och flera typer av informella möten, säger Angeliqa J Hejdenberg, inredningsarkitekt, Interior Nation.

Besök gärna:

Om Lydmar Hotel
Lydmar Hotel har sedan nyöppningen år 2008 kännetecknats för en sober, lyxig och avslappnad hemmakänsla som med tiden blivit Lydmar Hotels signum. Hotellet erbjuder 46 unikt inredda rum, en restaurang & bar samt en terrass och populär musikscen med Stockholms bästa utsikt. Lydmar är ett helägt dotterbolag till Grand Group men drivs under det egna varumärket Lydmar Hotel AB. Lydmar är medlem i Small Luxury Hotels of The World. http://www.lydmar.com/

Min vision om att Lydmar Hotel ska förmedla en känsla av sober, lyxig och avslappnad hemmakänsla har blivit hotellets signum. Nu förfinar och förnyar vi hotellets hjärta och naturliga mötesplats – Lobbyn. I den nya inbjudande lobbyn kommer våra gäster att känna igen sig, samtidigt som de kommer att bli ännu mer inspirerade av den nya rockiga stilen.
Maria Maruska, VD Lydmar Hotel
Angeliqa J Hejdenberg, inredningsarkitekt, Interior Nation
Det som har varit spännande med att arbeta med Maria Maruska och aktuella Lydmar Hotel har varit att lyckas kombinera visionen om en lekfull och färgsprakande atmosfär med igenkänningen i de värden som den tidigare inredningen uppskattades för. Vi leker med färgskalan och använder fortfarande möbler med olika karaktär och stil för att associera mer till hemmamiljön än den offentliga platsen. Vi låter även matsalen sträcka sig ut i lobbyn där ytorna främjar både att äta en bit mat, ta en cocktail och flera typer av informella möten.