Zaplox ingår partneravtal med VisBook

Zaplox AB (publ) (”Zaplox”) meddelar idag att bolaget ingått ett partneravtal med VisBook AS (”VisBook”) ett mjukvaruföretag med säte i Norge som levererar affärssystem till hotell (s.k. PMS*-system). Partneravtalet innebär att Zaplox lösning integreras till VisBook PMS och att VisBook kommer att marknadsföra och sälja Zaplox lösning till sina ca 700 hotellkunder i sju länder. Partneravtalet löper utan tidsbegränsning och utgör inga garantier om intäkter.

Partnerskapet innebär att VisBook nu kan erbjuda Zaplox mobila gästresa som en integrerad lösning till deras cirka 700 hotell som idag använder VisBook PMS. Visbooks anslutna hotell, med uppskattningsvis cirka 70 000 rum, kan därmed genom Zaplox lösning tillhandahålla mobila nycklar samt in- och utcheckning via mobilen till sina gäster.

”Partnersamarbetet med VisBook är nästa steg för Zaplox i vår strategi att bygga ett starkt partnernätverk. VisBook kommer aktivt att marknadsföra och sälja Zaplox lösning direkt till de hotell som använder sig av VisBook PMS ”, säger Magnus Friberg, VD Zaplox.

Mobil incheckning, mobila nycklar och mobil utcheckning är centrala i en mobil gästresa. Idag bokas cirka 50% av alla resor via mobilen och det är ett naturligt steg för gästen att fortsätta att använda mobilen för att checka in på hotellet, öppna dörren med nyckeln i mobilen samt att checka ut och betala sin vistelse.

”Zaplox integration till VisBook PMS stärker vårt erbjudande och gör oss mer konkurrenskraftiga. Partnerskapet öppnar också upp nya affärsmöjligheter när vi nu kan erbjuda en värdeskapande mobil gästresa till VisBooks kunder”, kommenterar Magnus Friberg, VD Zaplox.

Om VisBook AS
VisBook AS är ett norskt programvaruföretag med över 25 anställda och över 700 kunder i sju länder. Huvudkontoret ligger i Kvikne och utvecklingskontoret ligger i Oppdal. VisBook har ett dotterbolag i Göteborg, VisBook AB, samt även ett dotterbolag i Tyskland, VisBook GmbH. VisBook utvecklar, driftar, säljer, utbildar samt tillhandahåller support av bokningssystemet VisBook som är ett online boknings- och administrationssystem. https://visbook.com

För ytterligare information om Zaplox, vänligen kontakta:

Magnus Friberg, VD

E-mail: magnus.friberg@zaplox.com

Alternativt: ir@zaplox.com

Zaplox hjälper hotell och semesterboenden att skapa en modern och lönsam mobil gästupplevelse. Zaplox är marknadsinnovatör inom mobila nyckeltjänster för den globala hotellmarknaden med en total marknadspotential om 20 miljoner hotellrum. Zaplox arbetar över hela världen och erbjuder en nyckelfärdig plattform som inkluderar en mobil nyckelapp, Premium eller ett Zaplox SDK för att hantera gästens hotellvistelse. Med hjälp av mobil teknologi erbjuder Zaplox ett ökat värde genom att hotellen får ett bättre sätt att göra in- och utcheckning, samt kan distribuera mobila nycklar för hotellrummen direkt till gästernas mobiltelefoner. Systemet sparar tid och kostnader och ger hotellet en direkt kommunikationskanal med gästen och möjlighet att generera ytterligare intäkter.

Zaplox fungerar på alla större smartphone-plattformar, kan stödja lås och hotellsystem, och ersätta eller samexistera med nyckelkort, kodlås och fysiska nycklar. Zaplox system har varit i kommersiellt bruk sedan 2011 i leveransen av mer än 2 miljoner gästnätter. Zaplox grundades 2010 på Ideon Science Park Lund, Sverige, och har kontor i Europa och USA. Zaplox aktie är noterad på Nasdaq Stockholm First North. Sedermera Fondkommission är utsedd till Certified Adviser för Zaplox.

*PMS – Property Management System

Denna information är sådan information som Zaplox AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 maj 2018