Zebra stärker partnerbanden i Norden

Anders Juul blir ny Channel Account Manager i Zebra Technologies Norden-team.

Stockholm, 13 september 2012. Zebra Technologies rekryterar Anders Juul som nordisk Channel Account Manager.

Anders har mer än 12 års erfarenhet från Auto-ID och printbranschen, och har jobbat på både producent- och distributörssidan. Han arbetade senast som Nordic Regional Manager på Citizen och innan dess på distributionssidan på Scan IT.

“När jag jobbade på Scan IT jobbade jag med försäljning av Zebra Technologies produkter och fick ett know-how om företaget och dess produkter. Mitt nya jobb kommer innebära att jag kommer vara mycket på resande fot i Norden, men min bas kommer alltid vara Danmark. Primärt kommer arbetssysslorna vara att bevara och vårda kundrelationer, så väl nuvarande som nya. Först och främst ska jag besöka våra systemintegratörer inom detaljhandeln och logistiksektorn”, säger Anders Juul.

Anders Juul kommer fokusera på Danmark, men också arbeta med många av Zebras nordiska partners.

”Zebra Technologies är ständigt i utveckling och genom att ha lokala Channel Account Managers blir vår kontakt med partners mer lättillgänglig. Vi är glada över att kunna erbjuda både våra existerande och nya kunder och återförsäljare en mer personlig kontakt med oss. Anders har tidigare jobbat med att bygga relationer med marknadsledande experter och återförsäljare, vilket gett honom den expertis som vi kräver hos en Zebra-CAM.”, säger Elisabet Ek, Regional Sales Manager i Norden och Baltikum.

”Zebra är som jag ser det den största spelaren på marknaden, med en extremt professionell inställning. Att komma hit känns som det antagligen gör för en fotbollsspelare att komma till Barcelona eller Real Madrid. Väldigt roligt!”, säger Anders Juul.

Contact:

Elisabet Ek                                                        Isak Hagen

Regional Sales Manager                                 Account Manager

Zebra Technologies                                         Ogilvy Public Relations Worldwide

+46 707 543 85 03                                          +46 736 44 09 24

eek@zebra.com                                               isak.hagen@ogilvy.se

Om Zebra Technologies:

Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), en global ledare respekterad för innovation och tillförlitlighet, erbjuder teknik som ger en organisations tillgångar, människor och transaktioner en ”virtuell röst” och som samtidigt ökar deras affärsvärde. Bolagets omfattande portfölj av märknings- och printerteknologi, inklusive RFID och realtidsspårning, belyser det som är väsentligt för att hjälpa kunderna till smartare affärsbeslut.
Mer information om Zebra Technologies och våra lösningar hittar du på www.zebra.com