Konvertering av teckningsoptioner program 2015/2016 med löptid till 31 mars 2016

Teckningsoptioner som gavs ut 2015 som en del av bryggfinansiering har utnyttjats och därmed har Zenergy tillförts 1 802 000 kronor.

Vid en extra bolagsstämma den 26 augusti 2015 beslutades att emittera teckningsoptioner som ger innehavaren rätt att teckna nya aktier och att teckningstiden, dvs. den period under vilken aktieteckning med utnyttjande av teckningsoptionerna, löpte ut den 31 mars 2016. Teckningsoptionsinnehavare med 265 000 teckningsoptioner begärde konvertering under mars, vilket motsvarar en ökning av aktiekapitalet med 58 300 kronor för teckning av

265 000 aktier. Teckningskursen för teckning av aktierna med utnyttjande av teckningsoptionerna uppgick till 6,80 kronor, 85 % av emissionskursen.

Efter registrering enligt ovan hos Bolagsverket uppgår det totala antalet aktier i Zenergy AB till 9 597 405 stycken. Aktiekapitalet uppgår till 2 111 429,41 kronor.

För ytterligare information, kontakta VD Olle Magnusson, olle.magnusson@zenergysystem.se, 0707 61 81 33
www.zenergysystem.se