Ny ISIN kod för Zenergy AB

I enlighet med beslut på extra bolagsstämma den 26 augusti 2015 genomförde Zenergy en sammanläggning av aktier 1:20 med avstämningsdag den 23 oktober.

Bakgrund;

Till följd av att Zenergy avser att notera aktierna har bolagets styrelse föreslagit extra bolagsstämma den 26 augusti att genomföra en sammanläggning av antalet aktier för att därmed erhålla en mer, enligt Zenergys styrelse, ändamålsenlig aktiekurs. Beslutet har registrerats av Bolagsverket och avstämningsdag för sammanläggning av aktier är fastställt den 23 oktober 2015. I och med beslutet den 26 augusti innebärande att aktier med kvotvärde om 0,011 SEK sammanläggs till ett kvotvärde om 0,22 SEK reduceras antalet aktier till 5 229 919.

I samband med sammanläggningen kommer Zenergys aktie att få en ny ISIN-kod. Den nya ISIN-koden är SE0007691498.

Göteborg den 29 oktober 2015
Styrelsen i Zenergy AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Olle Magnusson
VD Zenergy AB (publ)
E-post: olle.magnusson@zenergysystem.se
Hemsida: www.zenergysystem.se

Om Zenergy:

Zenergy AB är ett svenskt företag grundat 2009 som utvecklar, tillverkar och säljer brandsäkra, energi- och miljöbesparande moduler och byggmaterial för flexibla lösningar. Zenergy baserar sitt modulkoncept på en egenutvecklad, varumärkesskyddad och patenterad teknik: Zenergy ZIP-Element. Ett högisolerande material i sandwichkonstruktion med en isolerande kärna i mitten. ZIP-Elementet är exceptionellt fuktsäkert, brandsäkert och formstabilt. ZIP-Elementet kan användas som ytterväggar, innerväggar, golv och tak. Med Zenergy ZIP-Element uppnås EU’s stränga brandskyddskrav och energieffektiviseringsdirektivet.

Zenergy AB | Lovsjö 41 | SE-555 92 Jönköping Tel +46 36 121 340 | info@zenergysystem.se| www.zenergysystem.se

Taggar: