Upphandlingstilldelning från HABO kommun av Zenergy ZIP-Bostäder i modulform

Zenergy AB (publ) (”Zenergy”) har deltagit i den offentliga upphandlingen som HABO kommun (”HABO”) genomfört gällande leveranser av bostäder i modulform för tillfälliga/permanenta boenden.

Den 11 maj 2016 offentliggjorde HABO att upphandlingen av tillfälliga/permanenta bostäder var klar och att HABO planerade att teckna avtal med Zenergy. Tilldelningsbeslutet kan överklagas 10 dagar efter beslutet. HABO kan därför teckna avtal med Zenergy tidigast den 24 maj 2016.

Zenergy har inte tidigare offentliggjort att Zenergy erhållit tilldelning i upphandlingen, men den informationen har offentliggjorts av HABO.

Zenergy avsåg dock att avvakta med publiceringen av information om tilldelningen tills ett entreprenadkontrakt tecknats med HABO. Uppmanad därtill av Aktietorget på grund av spekulationer på internetatt informationen redan fanns selektivt spridd, lämnar Zenergy nu denna information om att tilldelningsbeslut har lämnats.

Zenergy harkonstaterar att bolaget erhållit tilldelning avseende leverans av Zenergy ZIP-Bostäder i modulform för tillfälliga/permanenta boenden till HABO.

Det noteras att i upphandlingen diskvalificerades totalt fyra anbudsgivare av totalt fem.

För ytterligare information, kontakta VD Olle Magnusson,
olle.magnusson@zenergysystem.se, 0707 61 81 33