• Zenergy/

Zenergy har fått nya kunder i bygg- och anläggningssektorn och levererar nu den första skolan

Tre nya kunder

Josefssons Maskinuthyrning AB, Ripskogs Lift & Maskinuthyrning AB och Arento AB gör nu sina första affärer med Zenergy. Några av modulerna kommer att användas som kontor och andra som manskapsbodar.

Arento hyr kontorsmoduler av Zenergys helägda dotterbolag Zenergy ZIPRENT AB.

Marknadsvärdet av affärerna är ca. 6 miljoner kronor.

Strategiskt viktig första leverans av förskolan

Zenergys affärsområde ZIP-Lokaler fokuserar på kontor, skolor och förskolor. Nässjö kommun genomförde en upphandling under 2016 som avgjordes till Zenergys fördel i slutet av november. Nu är det dags för denna strategiskt viktiga leverans.

Zenergy har med sitt fokus på brandsäkerhet, energieffektivitet liksom fukt och mögelresistenta moduler lyckats skapa en bra och kvalitativt god arbetsmiljö både för barn och vuxna. Företagets patenterade ZIP-Element är nyckeln som löser brandsäkerheten, energieffektiviteten och mögelresistensen. Zenergys ambition är att arbeta med Svanen märkta material och produkter.

Nässjö kommun hyr skolan av Zenergy ZIPRENT AB

Etableringen av förskolan till Nässjö kommun påbörjas nu i februari.

Fortsatt samarbete med Skanska Maskin AB

Skanska Maskin AB och Zenergy AB är i slutfasen av förhandlingarna kring formerna för ett fortsatt samarbete.

Olle Magnusson – VD, Zenergy AB (publ), 0707 – 61 81 33, olle.magnusson@zenergy.se

Denna information är sådan information som Zenergy AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 februari 2017.