Penser Access: ZetaDisplay - En mjukvaruresa marknaden har missat

Penser Access inleder bevakning av ZetaDisplay och ser ett motiverat värde per aktie på SEK 30.

ZetaDisplay är idag en marknadsledande helhetsleverantör av digitalisering av butikskommunikation, med fokus på norra Europa. Med bolagets teknik kan butikskedjors digitala skärmar anpassa reklam och innehåll efter specifika egenskaper för att öka försäljningen. Marknadsbedömare räknar med stabil CAGR runt 8% de närmaste åren, där vi anser att ZetaDisplay med sin unika marknadsposition växer snabbare än marknaden i stort.

I takt med att ZetaDisplays repetitiva intäkter (mjukvarumarginal >90%) fortsätter att öka rör sig bolaget alltmer mot mjukvarubolagen som värderas på väsentligt högre multiplar. På 2019 års estimat värderas ZetaDisplay på P/E 16x och EV/Sales på 1,4x medan andra mjukvarubolag ligger på P/E 28x och EV/Sales uppemot 5x. Vid en sum-of-the-parts värdering får vi ett motiverat börsvärde på hela ZetaDisplay på SEKm 720, eller drygt SEK 30 per aktie. Därmed ser vi en hög kurspotential i aktien, till en medelhög risk.

Läs den fullständiga analysen: https://epaccess.penser.se/analys/en-mjukvaruresa-marknaden-har-missat/

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se