ZetaDisplay levererar digitala menyskyltar till den finska Fazer Amica

Den finska verksamheten Fazer Amica, som ingår i Fazer-koncernen, har valt att implementera digitala menyskyltar genom ZetaDisplays dotterbolag i Finland. Först och främst vill man göra butikerna mer moderna och attraktiva för kunderna. Kedjan vill också kunna styra meny-valen centralt, men låta restaurangerna göra lokala förändringar vid behov. ZetaDisplays första installation var F8 restaurangen i prestigefyllda Stockmans varuhus i Helsingfors.

Fazer Amica är det ledande företaget inom måltidstjänster i Norden och Baltikum med uppgift att erbjuda god mat och kundanpassade servicelösningar. Fazer-koncernens mission är att skapa smakupplevelser. Verksamheten baserar sig på kundfokusering, utmärkt kvalitet och samarbete. Företaget verkar i Norden, Estland, Lettland och Ryssland, och man serverar över 500 000 måltider varje dag. Fazer Amica arbetar centralt med inköp, sortiment, marknadsföring och menyer. Med hjälp av ZetaDisplays dotterbolag i Finland genomför kedjan nu en satsning på digital signage med fokus på digitala menyskyltar. Syftet är att stärka restaurangerna genom att informera kunderna på plats i där de är som mest mottagliga för påverkan och att öka servicegraden till kunden. - Vi är verkligen glada att vår satsning på menylösningar ger resultat. Affären med Fazer Amica är bara en av ett antal pågående projekt där vi implementerar lösningar för servicenäringen. Vi arbetar med metoder för testning och mätning av Digital Signage för denna bransch. För Fazer Amica visade testerna att mediet fungerar om det används rätt, säger Leif Liljebrunn vVD för ZetaDisplay.