Nytt hamnprojekt i Malaysia ledde till order värd 15 Mkr för Zeteco

Nytt hamnprojekt i Malaysia ledde till order värd 15 Mkr för Zeteco Zetecos Affärsområde Containerhantering har i dagarna fått en order på containerok till RTG kranar från koreanska krantillverkaren Hanjung. Lyftoken ska levereras till en ny terminal som byggs i två etapper i Tanjung Pelepas, Malaysia. Terminalen ska utrustas med ett sjuttiotal lyftok totalt. I och med denna order ökar även Affärsområdets chanser för nästa utbyggnadssteg. Lyftoken kommer att tillverkas på fabriken i Ipoh, Malaysia. Bakgrund Zeteco Verkstadskoncernen Zeteco har genom förvärv och aktiv marknadsföring lyckats växa på framförallt exportmarknaderna. Vi driver nischföretag inom affärsområdena Bakgavellyftar, Containerhantering, Riktsystem för lätta och tunga fordon samt Lastbilspåbyggnader. Vi har egna bolag i 11 länder och tillverkning i Sverige, USA, Malaysia och Österrike. Exportandelen är över 80%. Sedan börsintroduktionen 1988 har vår omsättning ökat från 100 Mkr till över 1600 Mkr. ZETECO AB (publ) För ytterligare information kontakta Johnny Alvarsson, VD i Zeteco AB, tel 08- 545 158 22 eller 070-589 17 95. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/04/19990504BIT00050/bit0002.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/05/04/19990504BIT00050/bit0001.doc