ÅRSREDOVISNING 2015 ZINZINO AB (PUBL)

Zinzino (publ) meddelar att bolagets årsredovisning för 2015 i sin helhet nu finns publicerad på företagets webbplats, www.zinzino.se.

I årsredovisningen kommuniceras information som tidigare inte kommunicerats till marknaden varför bolaget här förtydligar detta genom följande meddelande:

-   Lyckad säljstart i Tyskland under februari. Redan under mars uppgick de totala intäkterna för den tyska marknaden till 0,8 mSEK vilket var långt över förväntningarna och mycket intressant sett till potentialen som finns i en stor kapitalstark marknad med många invånare som Tyskland är.

-   Under januari månad blev Faun Pharma AS certifierade enligt ISO9001:2008, vilket är ett kvalitetserkännande som öppnar upp nya försäljningskanaler och säkerställer hög kvalitet på de producerade varorna.

Zinzino kommer att hålla årsstämma fredagen den 20 maj 2016 kl. 13.00 i bolagets lokaler på Hulda Lindgrens Gata 8 i Göteborg. Inregistrering börjar kl. 12.45.

F
ör mer information vänligen kontakta:
Dag Bergheim Pettersen, CEO Zinzino, tfn +47(0) 93 22 57 00
Fredrik Nielsen, CFO Zinzino, tfn +46(0) 707 900 174
Bilder för fri publicering kontakta: Anders Ekhammar, tfn +46 (0) 707 462 579
Certified Adviser: Erik Penser bankaktiebolag
www.zinzino.se

Zinzino AB är ett av de ledande direktförsäljningsbolagen, representerat i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Litauen, Lettland, Estland, Polen, Holland, USA och Tyskland. Zinzino marknadsför och säljer produkter inom två produktlinjer; Zinzino Health, med fokus på långsiktig hälsa och Zinzino Coffee, bestående av espressomaskiner, kaffe, te och tillbehör. Zinzino erbjuder kunderna produkter där kvalitet, miljö, hälsa och en känsla av vardagslyx står i centrum. Zinzinos värderingar präglas av hög kvalitet, närhet till kunden och fokus på aktiv produktutveckling. Produkterna marknadsförs via direktförsäljning. Zinzino äger det norska kunskapsföretaget BioActive Foods AS och forsknings- och produktionsenheten Faun Pharma AS. Sedan år 2005 är Zinzino generalagent för det fransk-belgiska kaffehuset Rombouts & Malongo. Idag har Zinzino strax över 100-talet anställda i koncernen. Företaget har sitt huvudkontor i Göteborg, ett kontor och en fabrik i Oslo med omnejd, ett kontor i Helsingfors samt ett kontor i Florida, USA.