ÅRSREDOVISNING 2016 ZINZINO AB (PUBL)

Korrigering av årsredovisning. Tidigare utskick saknade PDF av hela redovisningen.

Zinzino (publ) meddelar att bolagets årsredovisning för 2016 i sin helhet nu finns publicerad på företagets webbplats, www.zinzino.se.

Zinzino kommer att hålla årsstämma onsdagen den 24 maj 2017 kl. 13.00 i bolagets lokaler på Hulda Lindgrens Gata 8 i Göteborg. Inregistrering börjar kl. 12.45.

Dag Bergheim Pettersen, CEO Zinzino, tfn +47(0) 93 22 57 00

Lars Dahlberg, tfn + 46 (0) 70 779 77 70

Certified Adviser: Erik Penser bank

Denna information är sådan som Zinzino AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknad­smissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offent­liggörande kl. 11.00 den 3 maj 2017.

Zinzino AB (publ.) är ett direktförsäljningsbolag som opererar i hela EU, Norge, Island och i Nordamerika. Zinzino marknadsför och säljer produkter inom två produktlinjer; Zinzino Health, med fokus på långsiktig hälsa, och Zinzino Coffee, bestående av espressomaskiner, kaffe och te. Zinzino äger norska BioActive Foods AS och forsknings- och produktionsenheten Faun Pharma AS. Zinzino har drygt 120 anställda. Företaget har sitt säte i Göteborg, kontor i Helsingfors, Riga, Oslo och i Florida, USA. Zinzino är ett publikt aktiebolag och aktien är noterad på Nasdaq First North. Zinzino blev 2016 både utnämt som ett av Veckans Affärers ”Superföretag” och Dagens Industris Gasellföretag.