• Zinzino/

Zinzino AB (publ) offentliggör preliminära försäljningssiffror för tredje kvartalet fredagen den 17 oktober 2014

Zinzino (publ), som är noterat på Aktietorget och är ett av norra Europas snabbast växande direktförsäljningsbolag, kommer att offentliggöra sina försäljningssiffror för tredje kvartalet i ett pressmeddelande fredagen den 17 oktober 2014 klockan 08.00.

Det är i samband med ett stort återförsäljarevent i Stockholm på kvällen fredagen den 17 oktober 2014 som ledningen för Zinzino kommer att presentera bolagets försäljningssiffror för tredje kvartalet. Bolaget har därför beslutat att innan börsens öppning ge marknaden samma information.

– Försäljning är en drivkraft i vår organisation och vi vill därför passa på att informera våra många återförsäljare när vi samlar dem i Stockholm, 16-19 oktober. Vi kommer även ge marknaden samma information innan börsen öppnar den 17 oktober, säger Dag Bergheim Pettersen, vd för Zinzino.

Zinzino, som är noterat på Aktietorget, planerar för en listning på NASDAQ OMX First North.

Zinzinos delårsrapport för perioden januari-september 2014 offentliggörs enligt tidigare, den 15 november 2014.

Dag Bergheim Pettersen, vd Zinzino, tfn +47(0) 93 22 57 00
Fredrik Nielsen, CFO Zinzino, tfn +46 (0) 707 900 174
Bilder för fri publicering kontakta: Anders Ekhammar, tfn +46 (0) 707 462 579
www.zinzino.se

Zinzino AB (publ.) är ett av de ledande direktförsäljningsbolagen, representerat i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Litauen, Lettland, Estland och USA. Zinzino marknadsför och säljer espressomaskiner, kaffe, te och tillbehör samt en ny produktlinje inom funktionell mat, Zinzino Food. Zinzino erbjuder kunderna produkter där kvalitet, miljö, hälsa och en känsla av vardagslyx står i centrum. Produkterna marknadsförs via direktförsäljning. Företaget har 50-talet anställda och huvudkontoret finns i Göteborg. Aktien är noterad på Aktietorget sedan hösten 2010.