• Zinzino/

Zinzino öppnar upp för försäljning i samtliga EU-länder ”Vi ser en enorm potential”

Zinzino AB (publ), ett av världens ledande direktförsäljningsbolag inom hälsa, kommer från och med 5 juli 2016 att öppna upp för försäljning av hela utbudet av Zinzino Health produkter i samtliga EU-länder.

– Geografisk expansion är ett av de viktigaste målen för oss för att uppnå fortsätt stark tillväxt och därför är detta är ett naturligt men också ett stort steg för oss. Vi är naturligtvis mycket glada och stolta över att kunna presentera detta och ser samtidigt en enorm potential med den här satsningen, säger Dag Bergheim Pettersen, vd på Zinzino AB.

Zinzino har under ett antal år visat en stark tillväxt i norra Europa med fokus på Skandinavien och Baltikum. Under första kvartalet 2016 lanserades Zinzino i Tyskland, Europas största marknad för direktförsäljning, och nu är det dags att fortsätta den geografiska expansionen.

– Vi har en genomarbetad modell för hur vi lanserar Zinzino på nya marknader och vi kan konstatera att lanseringen i Tyskland så här långt har gått mycket bra. Vi har redan en stark försäljning och vi ser att Zinzinos produkter och affärsupplägg uppskattas av kunder och distributörer. Det har gjort att vi nu känner oss trygga med att erbjuda våra produkter till samtliga länder inom EU, säger Dag Bergheim Pettersen.

Att öppna upp hela EU är en del av strategin för att nå den vision som Zinzino arbetar efter, att nå en miljon kunder år 2020.
– Fler kunder och ökad omsättning er oss större möjligheter att fortsätta att forska och utveckla våra produkter. Därför kommer vi fortsätta vår expansion och sträva efter en hög tillväxt så att vi alltid ska kunna fokusera på att leverera högsta kvalitet till våra kunder, säger Dag Bergheim Pettersen.

F
ör mer information vänligen kontakta:
Dag Bergheim Pettersen, CEO Zinzino, tfn +47(0) 93 22 57 00
Bilder för fri publicering kontakta: Anders Ekhammar, tfn +46 (0) 707 462 579
Certified Adviser: Erik Penser bankaktiebolag
www.zinzino.se

Zinzino AB (publ), som är noterat på First North; är ett direktförsäljningsföretag inom hälsa. Bolaget marknadsför och säljer produkter inom två produktlinjer; Zinzino Health (står för cirka 80 procent av omsättningen), som fokuserar på långsiktig hälsa, och Zinzino Coffee, bestående av espressomaskiner med tillbehör. Zinzino är representerat i hela EU + Norge samt USA och Kanada. Zinzino erbjuder produkter där kvalitet, miljö, hälsa och en känsla av vardagslyx står i centrum. Bolagets värderingar präglas av hög kvalitet, närhet till kunden och fokus på aktiv produktutveckling. Zinzino äger det norska kunskapsföretaget BioActive Foods AS och forsknings- och produktionsenheten Faun Pharma AS, som bland annat producerar alla produkter för Zinzino och samtliga proteinprodukter för Proteinfabrikken. Sedan år 2005 är Zinzino generalagent för det fransk-belgiska kaffehuset Rombouts & Malongo. Zinzino beräknas omsätta cirka 500 miljoner kronor under 2016 och har cirka 100 anställda i koncernen med huvudkontor i Göteborg, en fabrik i Oslo och kontor i Helsingfors, Oslo, Riga och Jupiter (Florida).