ZINZINO TIDIGARELÄGGER DELÅRSRAPPORT

Zinzino har beslutat att tidigarelägga sin rapport för det tredje kvartalet 2017.
Rapporten som omfattar perioden januari till september 2017 kommer att offentliggöras den 13 november istället för som tidigare kommunicerats den 20 november.

Dag Bergheim Pettersen, CEO Zinzino, tfn + 47 93 22 57 00 www.zinzino.se

Marcus Tollbom, tfn + 46 (0) 70-190 03 12

Certified Adviser:
Erik Penser bank

Denna information är sådan som Zinzino AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruks­förordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande kl. 16.30 den 8 november 2017.

Zinzino AB (publ.) är ett direktförsäljningsbolag som opererar i Europa och Nordamerika. Zinzino marknadsför och säljer produkter inom två produktlinjer; Zinzino Health, med fokus på långsiktig hälsa, och Zinzino Coffee, bestående av espressomaskiner, kaffe och te. Zinzino äger norska forskningsbolaget BioActive Foods AS och produktionsenheten Faun Pharma AS. Zinzino har drygt 120 anställda och finns på 33 marknader i Europa och Nordamerika. Företaget har sitt säte i Göteborg, kontor i Helsingfors, Riga, Oslo och Florida, USA. Zinzino är ett publikt aktiebolag, vars aktie är noterad på Nasdaq First North. Zinzino blev 2016 både utnämnt som ett av Veckans Affärers ”Superföretag” och Dagens Industris Gasellföretag.