Zleeping Hotels lanseras i tre nya länder efter framgång

Zleeping Hotels (ägt av Braganza), en hotellbokningsportal online, erövrar nu Norge, Danmark och Finland. Efter stora framgångar i Sverige, Spanien och England expanderar företaget. Portalen ger tillgång till över 30.000 hotell på mer än 1.500 destinationer och är totalt integrerad i sociala medier. Under 2012 står ytterligare sju länder på tur. I år passerar världsturismen gränsen för en miljard resenärer. Antalet turister ökar konstant för varje år och vi inspireras allt mer till nya resmål genom sociala medier.

Öppenhet och äkthet förklaring till framgången
En ny rapport från UNTWO visar på att världsturismen passerar en miljard resenärer i år, trots ekonomiska kriser. Folk drar istället in på restaurangbesök, kläder och nöjen för att ha råd med resan, enligt Forex.

Zleeping Hotels håller jämna steg med ökningen av världsturismen. Efter framgångarna med etableringen i Sverige, Spanien och England satsar Zleeping Hotels vidare på de tre nordiska länderna Norge, Danmark och Finland. Under 2012 står ytterligare sju länder på tur. Den tidigare framgången förklaras genom rak kommunikation via sociala medier, äkta recensioner och ett unikt totalt avbokningsskydd.

Zleeping Hotels lanseras i Norge, Danmark och Finland.
-Öppenhet är definitivt en stor del av framgången. Vårt totala avbeställningsskydd utan krav på intyg, vår recensionstjänst med garanterat äkta recensioner och våra öppna kanaler i sociala medier, allt detta har gjort oss äkta i gästens ögon - vad du ser är vad du får. Öppenheten kommer alltid att genomsyra vår verksamhet, i samtliga länder, säger Eva Karlsson, informationsansvarig på Zleeping Hotels.

Zleeping Hotels inspirerar till nya resmål via Facebook
I takt med att turismen ökar påvisar en undersökning av Skyscanner att sociala medier allt mer blir en källa för inspiration vid val av resmål. Zleeping Hotels är i sin expansionsfas medvetna om Facebooks inverkan på upplevelseindustrin. Fokus lades tidigt på en integration av sociala medier i verksamheten med syfte att låta gästerna inhämta och sprida garanterad förstahandsinformation. För att maximera användarvänligheten har även en sökfunktion för hotell direkt på Facebook lanserats.

Fakta zleepinghotels.com (ingår i koncernen Braganza)
* erbjuder över 30.000 hotell på mer än 1500 destinationer i över 120 länder vid bokning
* resecommunity med personlig profil och däri möjlighet att forma innehållet efter individuella preferenser
* tillhandahåller en kraftfull och personligt anpassad sökfunktion med möjlighet att filtrera, kategorisera och sortera sin sökning efter egna förutsättningar