Zleeping Hotels lever på nöjda kunder istället för dolda avgifter

Där andra företag inom resebranschen väljer att ta betalt genom dolda avgifter och saltade fakturor, går Zleeping Hotels sedan starten åt motsatt håll med tydlig redovisning av totalpriset. Utan tillkommande kostnader.

–Vårt mål är att tjäna pengar på återkommande nöjda kunder istället för dolda avgifter, säger informationsansvarig Eva Karlsson på Zleeping Hotels.

Dolda avgifter och saltade fakturor vanligt
Extra kortavgifter, kostnader för gratistjänster och saltade fakturor är allt exempel på dolda avgifter vid köp över webben. Enligt SIFO anser sig en av tio svenskar varje år bli lurade på nätet. 70% av konsumenterna undersöker ändå företaget innan ett köp genomförs. Konsumentverket menar att dolda avgifter vid köp på webben förekommer allt för ofta och uppmanar till kontroll av avtalsvillkor och finstilt information innan köp.

Alla kort på bordet hos transparent Zleeping Hotels
Sedan starten försäkrar Zleeping Hotels sina kunder om att priserna är autentiska. Ett totalpris och fullständig överblick redovisas direkt på sidan, inget tillkommer i efterhand. Inget erbjudande är ’för bra för att vara sant’, och inga extra avgifter finns undangömda i avtalsvillkor eller bekräftelsemail.

Som en ytterligare åtgärd för att tydliggöra information har Zleeping Hotels dessutom ett fullständigt avbeställningsskydd, utan extra kostnader och utan krav på intyg.

- Vi lägger alla kort på bordet redan innan köptillfället, det pris som utannonseras är det pris som gäller.Vi står för våra priser, inga kostnader tillkommer i efterhand. Dessutom är vi noga med att tydligt exponera vår kundservice och omedelbart skicka ut tydliga bokningsbekräftelser. Vår verksamhet är transparent, fullt integrerad i sociala medier, och skulle våra kunder inte vara nöjda slår det tillbaka direkt på oss, säger Eva Karlsson, informationsansvarig på Zleeping Hotels.

Källor
SIFO
Konsumentverket

För mer info