Carin Hjulström-Livh informationschef på MTV Produktion

Carin Hjulström-Livh informationschef på MTV Produktion Carin Hjulström-Livh är utsedd till CIO, dvs koncerninformationschef, för MTV Produktion AB (Publ.). Carin tillträder omgående och kommer även att ingå i MTV Produktions koncernledning. Tjänsten är nytillsatt och omfattar ansvaret för koncernens interna och externa information och kommunikation. Målet med tillsättningen är att MTV ska bli tydligare i sin informationsgivning och kommunikation med marknaden, samt att säkerställa att verksamhetens bolag drar åt samma håll. Carin har arbetat på MTV Produktion sedan 1997 och varit verksam som programledare såväl som producent och manusförfattare. Under år 2000 har Carin haft ansvaret för GöteborgsDramat, ett samarbete mellan GötaFilm och MTV Produktion i syfte att finansiera och producera minst fem långfilmer med tillhörande miniserier för TV. Carin är utbildad på Journalisthögskolan i Göteborg. Hon har arbetat som programledare med en mängd olika produktioner sedan 1986. Under åren 1985- 1993 arbetade hon på GT:s nöjesredaktion, därefter föjde flera år på SVT. "Det känns fantastiskt bra att knyta Carin permanent till MTV Produktion i rollen som koncerninformationschef och medlem i koncernledningen. Vi har ett stort behov av att öka och förbättra vår information. Carins bakgrund och kunskap om TV-produktion, journalistik och underhållning, kopplat till ett brett kontaktnät och en stark intern förankring, gör att jag verkligen ser henne som den bästa tänkbara för jobbet" Olle Langenius CEO MTV Produktion AB (Publ.) "Att arbeta med information och kommunikation för ett växande börsnoterat mediabolag är en verklig utmaning och ett steg i min personliga utveckling. Jag har de senaste åren haft förmånen att få jobba i den kreativa processen med TV-underhållning och drama. MTV Produktion är ett bolag med stor potential. Att vara med och ena verksamheterna, och beskriva utvecklingen för omvärlden, är en spännande och stimulerande uppgift." Carin Hjulström-Livh CIO MTV Produktion AB (Publ.) Carin kommer även fortsättningsvis att ha det övergripande ansvaret för GöteborgsDramat. För mer information kontakta: Olle Langenius Carin Hjulström-Livh CEO CIO 0704-31 21 77 0704-31 21 78 MTV Produktion är en skandinavisk innehålls producent med verksamhet inom affärsområdena Broadcast, New media och Relations. Vi utvecklar producerar och exploaterar innehåll riktat till väl definierade målgrupper i syfte att stärka våra kunders position på marknaden. Kunder är TV-kanalerna och det skandinaviska näringslivet. I koncernen som bedriver verksamhet i Sverige Norge och Danmark ingår; MTV Produktion, MTV Spider, MTV Piece, TV & Filmsupport, IHTV (75%) och GöteborgsDramat (51%). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/28/20010228BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/28/20010228BIT00120/bit0001.pdf