MTV Produktion får nya order i Danmark på 22 MSEK

MTV Produktion får nya order i Danmark på 22 MSEK Den positiva trenden för MTV Produktions danska dotterbolag håller i sig. Två nya order till ett sammanlagt värde av ca 22 MSEK är signerade. Detta är bland annat en effekt av en målmedveten satsning på egenutvecklade TV-program. Det danska MTV Produktion AS har tecknat ett omfattande avtal med TvDanmark gällande fyra nya programserier. Tre av serierna är egenutvecklade. Den danska marknaden efterfrågar nyutvecklade serier och det här visar att MTV Produktion är rätt positionerade. Totalt omfattar avtalet ca 100 episoder varav ca hälften utgörs av minisåpan "De seks". Programmen kommer att produceras och sändas under 2002. Koncernens danska teknikbolag, TV & Filmsupport Aps, har undertecknat ett avtal med Danmarks Radio angående uthyrning av studiolokaler och ljusutrustning under de kommande fyra åren. Danmarks Radio förlägger därmed inspelningen av nästa stora dramaproduktion till MTV Produktions studiolokaler i Köpenhamn. Frågor besvaras av: Olle Langenius Jan Salling Carin Hjulström-Livh CEO Chef MTV Prod Dk CIO 0704 - 31 21 77 + 45 40 46 56 98 0704 - 31 21 78 MTV Produktion producerar för närvarande bland annat Upp till bevis och Popstars i Sverige, Grisk och Tvekampen i Danmark samt TV 2 hjelper deg och Muldvarpen i Norge. MTV PRODUKTION AB (Publ), 433 87 JONSERED, HEMSIDA: www.mtv.se TEL (46) 31 721 21 00, FAX (46) 31 795 73 48 STYRELSENS SÄTE: GÖTEBORG, ORGANISATIONSNR: 556333-4662 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/12/20011212BIT01130/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/12/20011212BIT01130/bit0003.pdf