MTV Produktion producerar Rena Rama Rolf för teater tillsammans med Nöjespatrullen MTV Produktion kommer att, tillsammans med Nöjespatrullen sätta upp TV- serien "Rena Rama Rolf" på Vallarnas Friluftsteater i Falkenberg. Vallarnas Friluftsteater är en utomhusteater med plats för 1100 besökare. Teaterföreställningen har premiär den 1 juli i år och kommer att fortgå fram till mitten av augusti. I föreställningen kommer alla skådespelare från TV-serien att medverka. Lasse Brandeby, Mi Ridell, Jojje Jönsson och Carina Boberg kommer att spela de fyra huvudrollerna. MTV Produktion har framgångsrikt producerat "Rena Rama Rolf" som TV- serie under 5 säsonger för TV 4. Nöjespatrullen är erfarna teaterproducenter med bland annat ett flertal uppsättningar av "Stefan & Krister" i bagaget. Teaterprojektet beräknas omsätta drygt 7 miljoner. Parterna planerar för att efter sejouren i Falkenberg, flytta föreställning till någon av Sveriges större orter under hösten år 2000. "Vi ser detta som en möjlighet för oss att exploatera våra produkter utanför TV-rutan och vi tror att Rena Rama Rolf passar bra som teaterföreställning", säger Olle Langenius, VD MTV Produktion. Jonsered den 18 februari 2000 För ytterligare information kontakta; Mikael Wallén Olle Langenius Vice VD MTV VD MTV Produktion AB Produktion AB 031 - 721 21 00 0704 - 31 21 77 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/18/20000218BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/18/20000218BIT00320/bit0002.pdf