CP7748TL, en kompakt og kraftig slagnøgle fra Chicago Pneumatic

– Begrænset tilspændingsmoment forhindrer overspænding af hjulbolte

Chicago Pneumatic udvider sit sortiment af trykluftsdrevne slagnøgler. Den nye CP7748TL er en kompakt halvtomme slagnøgle med dobbelte hammermøller. For at undgå overspænding af hjulbolte er momentet for tilspænding begrænset til 90 Nm, samtidig med at aftrækningsmomentet er på hele 1.300 Nm. Et kompakt format giver sammen med lave vibrationer en særdeles god arbejdskomfort.

–   Vores nye slagnøgle er en videreudvikling af en tidligere bestseller, siger Peter B. Nilsson, nordisk salgschef hos Chicago Pneumatic. CP7748TL er 14,3 procent kortere end den forrige version og måler 175 millimeter og vejer nu kun 2 kilo. Formatet giver god tilgængelighed, og de lave vibrationer, kun 6,49 m /s², bidrager til den ergonomiske performance.

Det begrænsede tilspændingsmoment beskytter ikke kun boltene mod for høj tilspænding. Fælge og bremseskiver kan også beskadiges ved for høje momenter. I stedet skal man anvende en momentnøgle til at opnå det endelige drejningsmoment, som producenten anbefaler.

Andre fordele ved den nye halvtomme-slagnøgle er et 360 graders drejeligt luftindtag og et nemt skift mellem tilspændings- og aftrækningsmomentet. Retningen er let at ændre med den ring, der løber rundt om hele slagnøglen, og som nemt kan justeres med et greb med tomlen eller med hånden. Det buede gummihåndtag giver et fremragende greb, selv med olierede fingre.

Et kraftigt motorhus i komposit og en hård chromaluminiumcylinder, der omslutter motoren og den dobbelte hammermekanisme, bidrager til at give CP7748TL optimal performance i de mest krævende arbejdsmiljøer. Virksomhedens nye slagnøgle er ideel til dækskift på lette køretøjer som biler, varevogne og lastbiler.

Se også filmen på YouTube: Den nye CP7748TL

Fakta om CP7755-serien

Lufttilslutning:                           ¼-tomme
Drivtap:                                     ½-tomme
Mekanisme:                              dobbelte hammermøller
Maks. moment, tilspænding:     90 Nm
Maks. moment, aftrækning:      1.300 Nm

Vibrationsniveau:                      6,49 m/
Vægt:                                        2,0 kg

Om os

Siden 1901 har Chicago Pneumatic (CP) stået for pålidelighed og fokus på kundernes behov, med konstruktions-, vedligeholdelses- og produktionsværktøjer og kompressorer designet til specifikke industriformål. I dag har CP global rækkevidde med lokale forhandlere overalt i verden. Chicago Pneumatics mål er at levere optimal global service og lokal support til vores kunder inden for autoværksteder, industri og konstruktion via en dedikeret produktporteføjle og et stærkt netværk af autoriserede forhandlere. Vi skaber merværdi ved at levere den optimale løsning til dine behov baseret på årtiers erfaring.

Vores nye slagnøgle er en videreudvikling af en tidligere bestseller. CP7748TL er 14,3 procent kortere end den forrige version og måler 175 millimeter og vejer nu kun 2 kilo. Formatet giver god tilgængelighed, og de lave vibrationer, kun 6,49 m /s², bidrager til den ergonomiske performance.
Peter B. Nilsson, nordisk salgschef hos Chicago Pneumatic