Hurtigt bitudskiftning med den nye pneumatiske CP74-serie

Smart værktøj fra Chicago Pneumatic optimerer produktiviteten

Chicago Pneumatic lancerer en ny serie pneumatiske slibemaskiner. Den helt nye spindellåsning, som sikrer hurtigere og nemme bitudskiftninger er det, der først og fremmeste kendetegner den nye CP74-serie. Serien består af seks 1/4 tommer/seks millimeter slibemaskiner med forskellige hoveder, lige og vinklede, hver perfekt tilpasset sin opgave til for eksempel metal- og bilindustrien.

Den nye pneumatiske CP74-serie er udstyret med en nyudviklet spindel, der gør udskiftning af værktøjer nemmere og hurtigere. Fastspændingen frigøres ved at vride og trække spindlen ud. En skruenøgle bruges derefter til at løsne slibebitten. En ny bit indsættes i spindel, som derefter strammes med skruenøglen, så spindel skubbes ind og låses. Skiftet sker hurtigt og kan klares med én hånd. Værktøjet skal ikke sættes i skruestik eller mellem knæene, og udskiftningen sker hurtigt og ergonomisk.

–     Ud over spindlen har den nye CP74-serie fået nyt håndtag af termoplastisk gummi (TPR), der sikrer et godt greb om maskinen," siger Peter B. Nilsson, nordisk salgschef for Chicago Pneumatic. Et robust komposithus omkring motoren fungerer som isolator og reducerer varmeoverførslen fra motoren.

Seks forskellige hoveder
Chicago Pneumatics nye serie består af fire maskiner med lige hoveder af forskellig længde og to med vinklede hoveder på henholdsvis 120 og 90 grader. De seks forskellige hoveder gør det nemt at vælge den rigtige maskine til varierende opgaver.

–     Vores nye 74-serie erstatter den tidligere CP91-serie. Ud over de ovennævnte funktioner yder den nye serie op til 20 procent mere end den foregående, siger Peter B. Nilsson. Den nye spindel vil blive særligt værdsat, når den samme slibemaskine skal udføre arbejde, der kræver flere værktøjsskift.

De nye pneumatiske slibemaskiner arbejder med mellem 22.000 og 28.000 omdrejninger i minuttet afhængigt af model. Den mindste slibemaskine i serien, CP7405, vejer kun 0,5 kg, og den største vejer 1,1 kg.  Virksomhedens CP74-serie tilbyder fremragende kraft-vægt-forhold.

De nye slibeværktøjer fraChicago Pneumatic er perfekte til slibning og bearbejdning af metal, fjernelse af svejsefuger m.m. i for eksempel metalindustrien og i bilværksteder.

Peter konkluderer:

–     Alle vores værktøjer og maskiner testes meget omhyggeligt for at opfylde ISO-kvalitetsstandarder samt de standarder for ydeevne, vibrationer, støj og holdbarhed, som Chicago Pneumatic kræver af alle sine værktøjer. Og vores nye CP74-serie er ingen undtagelse.

Se videoen om CP74-serien fra Chicago Pneumatic

E-post: peter.b.nilsson@cp.com

Ud over spindlen har den nye CP-74-serie fået nyt håndtag af termoplastisk gummi (TPR), der sikrer et godt greb om maskinen". Et robust komposithus omkring motoren fungerer som isolator og reducerer varmeoverførslen fra motoren.
Peter B. Nilsson, nordisk salgschef for Chicago Pneumatic
Vores nye 74-serie erstatter den tidligere CP91-serie. Ud over de ovennævnte funktioner yder den nye serie op til 20 procent mere end den foregående. Den nye spindel vil blive særligt værdsat, når den samme slibemaskine skal udføre arbejde, der kræver flere værktøjsskift.
Peter B. Nilsson, nordisk salgschef for Chicago Pneumatic