DigiPlex indgår samarbejde med Megaport og udvider cloud-opkoblingen i Norden

COPENHAGEN, Denmark – 27. juni 2019 DigiPlex, som er markedsledende i Norden inden for innovative, bæredygtige og sikre datacentre, har indgået et nyt samarbejde med Megaport Limited (ASX: MP1) (”Megaport”), en globalt førende Network as a Service-leverandør (NaaS). Samarbejdet giver DigiPlex’ kunder direkte og sikker adgang efter behov til et globalt økosystem med mere end 300 serviceudbydere, herunder førende cloud service-udbydere (CSP'er) som Microsoft Azure, Amazon Web Services (AWS), Google Cloud Platform og Oracle Cloud.

Samarbejdet følger i kølvandet på lanceringen af DigiPlex’ Nordic Connect Platform, der forbinder virksomhedens primære datacentre i Sverige, Norge og Danmark, og har til formål at forbedre DigiPlex’s kunders cloud-opkoblingsmuligheder. DigiPlexs datacenter i Ulven, Oslo hoster allerede Norges første udrulning af Amazon Web Services (AWS) Direct Connect, et produkt der gør det let at etablere en dedikeret netværksforbindelse til AWS.

”Vores kunders cloud-strategier er hele tiden under udvikling og kræver en endnu hurtigere, sikrere og problemfri adgang til det størst mulige udvalg af førende cloud-udbydere som Microsoft, AWS, Google, Alibaba m.fl.,siger CEO Gisle M. Eckhoff, DigiPlex. ”Ved at samarbejde med Megaport opnår vi en markant udvidelse af de cloud-routere, vi kan tilbyde. Vi giver vores kunder mulighed for at anvende nye strategier, herunder multicloud og hybridcloud, og hjælper dem til at opnå de bedste løsninger af sin art samt hurtig udrulning, således at de opnår maksimal effekt, fleksibel forsyning og en overordnet forenkling af deres cloud-styring.”

”Lige som DigiPlex går vi efter at levere de bedste og mest fleksible løsninger på markedet,” siger CCO Peter Hase, Megaport. ”Vores behovsbaserede løsninger til cloud-opkobling sikrer en optimal netværksstrategi samtidig med at kompleksiteten og udrulningstiden mindskes. Megaport Cloud Router baner vejen for cloud til cloud-forbindelser, der understøtter multicloud-løsninger med høj performance. Vores spændende samarbejde med DigiPlex gør det muligt for os at støtte den stigende anvendelse af cloud-tjenester i de nordiske lande og giver vores kunder flere datacentermuligheder.”

Connect med DigiPlex

Spørgsmål vedr. DigiPlex:

Elisabeth Lennhede, Kommunikationschef, DigiPlex

elisabeth.lennhede@digiplex.com, +46 70 33 22 705

Spørgsmål vedr. Megaport:

Rachel Shatz-Karbo, Communications for Megaport

megaport@karbocom.com, +1 650 270 1097

Om DigiPlex

DigiPlex designer, bygger og driver bæredygtige og sikre datacentre i Norden og har datacentre i Oslo, Stockholm og København. DigiPlex er carrier-neutral og tilbyder dataopkobling til alle større cloud- og netværksudbydere. Virksomheden leverer de bedste løsninger af sin art med den bedst mulige tilgængelighed, og både offentlige institutioner og private virksomheder, herunder sikkerhedsfølsomme institutioner som fx regeringer og finansielle institutioner med driftskritiske programmer, har tillid til DigiPlex’ løsninger. DigiPlex’ fem datacentre er drevet på basis af 100% bæredygtige energikilder, og virksomheden har vundet flere priser for sin energieffektive nytænkning og sine bæredygtige tiltag. www.digiplex.com

Om Megaport

Megaport er den førende globale leverandør af Elastic Interconnection-tjenester. Ved at anvende Software Defined Networking (SDN) gør virksomhedens globale platform kunderne i stand til hurtigt at forbinde deres netværk med andre tjenester på tværs af Megaport Network. Tjenesterne kan styres direkte af kunderne fra mobile enheder, computere eller vores åbne API. Megaport forbinder mere end 1.350 kunder i over 465 aktive datacentre globalt. Megaport er Alibaba Cloud Technology Partner, Oracle Cloud Partner, AWS Technology Partner, AWS Networking Competency Partner, Microsoft Azure ExpressRoute Partner, Google Cloud Interconnect Partner, IBM Direct Link Cloud Exchange-leverandør og Salesforce Express Connect Partner. www.megaport.com.

Om os

DigiPlex designer, bygger og driver bæredygtige og sikre datacentre i Norden med locations i Oslo, Stockholm og København. DigiPlex er carrier-neutral og tilbyder adgang til alle større Cloud og Netværks Service Providers. DigiPlex’ best-in-class løsninger har den højest mulige tilgængelighed, og både private og offentlige virksomheder og organisationer, inklusive sikkerhedsfølsomme kunder som fx statslige og finansielle institutioner, stoler på DigiPlex’ datacenterløsninger. DigiPlex’s fem datacentre bruger kun 100% bæredygtige energiressourcer, og selskabet har vundet flere priser for deres energieffektive og bæredygtige løsninger. www.digiplex.com

Citater

Vores kunders cloud-strategier er hele tiden under udvikling og kræver en endnu hurtigere, sikrere og problemfri adgang til det størst mulige udvalg af førende cloud-udbydere som Microsoft, AWS, Google, Alibaba m.fl. Ved at samarbejde med Megaport opnår vi en markant udvidelse af de cloud-routere, vi kan tilbyde. Vi giver vores kunder mulighed for at anvende nye strategier, herunder multicloud og hybridcloud, og hjælper dem til at opnå de bedste løsninger af sin art samt hurtig udrulning, således at de opnår maksimal effekt, fleksibel forsyning og en overordnet forenkling af deres cloud-styring.
CEO Gisle M. Eckhoff, DigiPlex
Lige som DigiPlex går vi efter at levere de bedste og mest fleksible løsninger på markedet. Vores behovsbaserede løsninger til cloud-opkobling sikrer en optimal netværksstrategi samtidig med at kompleksiteten og udrulningstiden mindskes. Megaport Cloud Router baner vejen for cloud til cloud-forbindelser, der understøtter multicloud-løsninger med høj performance. Vores spændende samarbejde med DigiPlex gør det muligt for os at støtte den stigende anvendelse af cloud-tjenester i de nordiske lande og giver vores kunder flere datacentermuligheder.
CCO Peter Hase, Megaport