DigiPlex lancerer datacenter- og colocation-tjekliste

Guiden hjælper strategiansvarlige med en række kritiske overvejelser, så der på sigt skabes de bedst mulige digitale vækstbetingelser.

København, 22. august 2019 DigiPlex har i dag lanceret en praktisk og detaljeret guide til både større og mindre virksomheder, som ønsker at opdatere deres datacenterstrategier. DigiPlex, som er en erfaren leverandør af innovative, sikre og bæredygtige colocation- og datacenterløsninger udgiver denne guide for at rette opmærksomheden mod 10 vigtige områder, hvor manglende viden kan få en markant indvirkning på beslutningsprocessen vedr. datacenterløsning og virksomheden i øvrigt.

"Ifølge IDC er den administrerende direktør i 65% af de europæiske selskaber under et stort pres for at levere en vellykket digital omstillingsstrategi. Datacenteret udgør kernen i denne udfordring, både som en forretningsstrategisk trussel, men også som en mulighed for at opnå konkurrencefordele og få en mere bæredygtig profil," udtaler CEO Gisle M. Eckhoff, DigiPlex. ”Datacentre kan ejes og drives på mange måder, og det har aldrig været vigtigere at undersøge og vurdere, hvilke muligheder der er bedst for dig.”

Få et gratis eksemplar af DigiPlex' hvidbog

DigiPlex’ hvidbog indeholder en tjekliste med de 10 vigtigste overvejelser i forbindelse med håndtering og valg af datacenter- og colocation-tjenester. De udvalgte fokusområderne er essentielle for virksomhedernes succes i en digital verden under konstant forandring.

I hvidbogen undersøger DigiPlex:

• Alternativer til at have sit eget datacenter og de forskellige niveauer af engagement, der kræves.
  • Hvordan fokus på bæredygtighed kan styrke din bundlinje og dit brand.
  • Hvorfor modstandsdygtighed mod fysiske trusler er lige så vigtig som beskyttelse mod digitale trusler.
  • Hvordan behovet for stærk performance og kundeoplevelser kan imødekommes gennem det rigtige colocation-partnerskab.

”Uanset din branche, dit nuværende digitaliseringsniveau eller hvordan du pt. opbevarer og håndterer dine data, er det vigtigt, at du ærligt og kritisk gennemgår dine datacenterbehov og -muligheder. Gartner forudser, at 80% af virksomhederne i 2025 vil været gået helt væk fra at have egne datacentre, hvilket er et stort spring fra de 10% i 2018. Denne tendens er det uundgåelige resultat af overførslen af arbejdsgange til colocation-centre, fjernhosting og skyen, der medfører lukning af de traditionelle egne datacentre,siger Gisle M. Eckhoff.

”Ved at overdrage en så vital del af din forretning til en professionel partner får du mulighed for at frigøre kapital og dermed frigøre vigtige ressourcer som fx innovationsbudget og -faciliteter. Med den rigtige udbyder kan du opnå et højt serviceniveau og dermed sætte øget fokus på din kerneforretning og fremtiden,” konkluderer Gisle M. Eckhoff.

10 ting der skal overvejes ved valg af et datacenter eller colocation-løsning:
  1. Høj pålidelighed vigtigheden af lokation, design og driftsmæssig struktur
  2. Mulighed for at frigøre investeringsbudget til innovation et spørgsmål om overlevelse
  3. Forudsigelige driftsomkostninger værdien af forudsigelighed
  4. Niveau for anvendelse af godkendt, vedvarende elektricitet tjek
  5. Høj energieffektivitet behov for at være bæredygtig
  6. Effektiv varmegenvinding innovation med mange fordele
  7. Højt fysisk sikkerhedsniveau forhindre, opdage og forsinke
  8. Nærhed til slutbrugere nye krav om høj performance
  9. Rigtig opkobling behovet er uendeligt
  10. Relevant datacenterøkosystem sammenkobling er vigtig

DigiPlex designer, bygger og driver bæredygtige og sikre datacentre i Norden med locations i Oslo, Stockholm og København.  DigiPlex er carrier-neutral og tilbyder adgang til alle større Cloud og Netværks Service Providers. DigiPlex’ best-in-class løsninger har den højest mulige tilgængelighed, og både private og offentlige virksomheder og organisationer, inklusive sikkerhedsfølsomme kunder som fx statslige og finansielle institutioner, stoler på DigiPlex’ datacenterløsninger. DigiPlex’s fem datacentre bruger kun 100% bæredygtige energiressourcer, og selskabet har vundet flere priser for deres energieffektive og bæredygtige løsninger. www.digiplex.com

Om os

DigiPlex designer, bygger og driver bæredygtige og sikre datacentre i Norden med locations i Oslo, Stockholm og København. DigiPlex er carrier-neutral og tilbyder adgang til alle større Cloud og Netværks Service Providers. DigiPlex’ best-in-class løsninger har den højest mulige tilgængelighed, og både private og offentlige virksomheder og organisationer, inklusive sikkerhedsfølsomme kunder som fx statslige og finansielle institutioner, stoler på DigiPlex’ datacenterløsninger. DigiPlex’s fem datacentre bruger kun 100% bæredygtige energiressourcer, og selskabet har vundet flere priser for deres energieffektive og bæredygtige løsninger. www.digiplex.com

Citater

Ifølge IDC er den administrerende direktør i 65% af de europæiske selskaber under et stort pres for at levere en vellykket digital omstillingsstrategi. Datacenteret udgør kernen i denne udfordring, både som en forretningsstrategisk trussel, men også som en mulighed for at opnå konkurrencefordele og få en mere bæredygtig profil. Datacentre kan ejes og drives på mange måder, og det har aldrig været vigtigere at undersøge og vurdere, hvilke muligheder der er bedst for dig.
CEO Gisle M. Eckhoff, DigiPlex
Uanset din branche, dit nuværende digitaliseringsniveau eller hvordan du pt. opbevarer og håndterer dine data, er det vigtigt, at du ærligt og kritisk gennemgår dine datacenterbehov og -muligheder. Gartner forudser, at 80% af virksomhederne i 2025 vil været gået helt væk fra at have egne datacentre, hvilket er et stort spring fra de 10% i 2018. Denne tendens er det uundgåelige resultat af overførslen af arbejdsgange til colocation-centre, fjernhosting og skyen, der medfører lukning af de traditionelle egne datacentre.
CEO Gisle M. Eckhoff, DigiPlex
Ved at overdrage en så vital del af din forretning til en professionel partner får du mulighed for at frigøre kapital og dermed frigøre vigtige ressourcer som fx innovationsbudget og -faciliteter. Med den rigtige udbyder kan du opnå et højt serviceniveau og dermed sætte øget fokus på din kerneforretning og fremtiden.