DigiPlex lancerer Nordic Connect Platform

København, 4 april 2019 - DigiPlex, den førende operatør af innovative, bæredygtige og sikre datacentre i Norden, lancerer en ny nordisk platform: DigiPlex Nordic Connect Platform, som forbinder selskabets primære datacentre i Norge, Sverige og Danmark til et unikt datacenter-økosystem i Norden.

“Vores løfte til markedet om, at levere de mest effektive, bæredygtige og sikre datacentre, kræver at vi hele tiden har fokus på at styrke vores relationer til virksomheder, carrier, cloud- og internetudbydere", siger DigiPlex CEO Gisle M. Eckhoff. "De af vores kunder, som ønsker nordisk ekspansion eller har behov for Edge-implementering, har nu mulighed for at få adgang til dette økosystem via Nordic Connect Platform – en platform, der også tilbyder hurtigere samt sikre opkoblingsmuligheder til ”skyen” på en ukompliceret måde og til en konkurrencedygtig pris."

Adgang til det nordiske økosystem

DigiPlex’s fem datacentre i Norden danner base for mange kendte og internationale virksomheder, og med Nordic Connect Platformen vil de kunne agere på tværs af landegrænserne på samme måde, som var det nabo-racks i samme datacenter. Samtidigt giver platformen adgang til et stort antal carriers og internetudbydere, som udvider rækkevidden til netværk i hele verden.

Udvidet cloud adgang

DigiPlex Nordic Connect platformen giver i tillæg adgang til sikre, dedikerede og private forbindelser på en effektiv måde, hvilket er afgørende for cloud baserede virksomheder. DigiPlex har aftaler med alle de største udbydere af Cloud og Network Service Providers, herunder AWS Direct Connect via DigiPlex’ datacenter ”Ulven” i Oslo.

Mulighed for Edge-implementering

Nordic Connect platformen er designet til at kunne håndtere kundeønsker om international ekspansion samt kundeønsker om kun én datacenteroperatør i forbindelse med deres etablering i Norden. Med fem nordiske datacentre har DigiPlex også mulighed for at tilbyde et unikt mix af Edge-implementering i en eller flere af de nordiske hovedstæder; Oslo, Stockholm og København. På den måde vil kundernes krav til eksempelvis ”mindst mulig forsinkelse” (latency) og GDPR-håndtering kunne imødekommes.

Nordic Connect

DigiPlex designer, bygger og driver bæredygtige og sikre datacentre i Norden med locations i Oslo, Stockholm og København.  DigiPlex er carrier-neutral og tilbyder adgang til alle større Cloud og Netværks Service Providers. DigiPlex’ best-in-class løsninger har den højest mulige tilgængelighed, og både private og offentlige virksomheder og organisationer, inklusive sikkerhedsfølsomme kunder som fx statslige og finansielle institutioner, stoler på DigiPlex’ datacenterløsninger. DigiPlex’s fem datacentre bruger kun 100% bæredygtige energiressourcer, og selskabet har vundet flere priser for deres energieffektive og bæredygtige løsninger. www.digiplex.com

Om os

DigiPlex designer, bygger og driver bæredygtige og sikre datacentre i Norden med locations i Oslo, Stockholm og København. DigiPlex er carrier-neutral og tilbyder adgang til alle større Cloud og Netværks Service Providers. DigiPlex’ best-in-class løsninger har den højest mulige tilgængelighed, og både private og offentlige virksomheder og organisationer, inklusive sikkerhedsfølsomme kunder som fx statslige og finansielle institutioner, stoler på DigiPlex’ datacenterløsninger. DigiPlex’s fem datacentre bruger kun 100% bæredygtige energiressourcer, og selskabet har vundet flere priser for deres energieffektive og bæredygtige løsninger. www.digiplex.com

Citater

Vores løfte til markedet om, at levere de mest effektive, bæredygtige og sikre datacentre, kræver at vi hele tiden har fokus på at styrke vores relationer til virksomheder, carrier, cloud- og internetudbydere.
DigiPlex CEO Gisle M. Eckhoff
DigiPlex CEO Gisle M. Eckhoff