• Metsä Group/

Grankrydsfiner, som du aldrig har set den før - kunstnerisk udførelse fremhæver Metsä Wood-produktets merværdi ”Easy on Site”

Metsä Wood valgte en kreativ tilgang ved at dramatisere grankrydsfinerens værdiprincip. Billedserierne og videoen adresserer dens kernepublikum, nemlig indkøbere af konstruktionsløsninger, samtidig med at alle, som nyder træs raffinerede skønhed, får en æstetisk oplevelse.

I konstruktionsverdenen kan det at stole på de rette materialer bidrage til at undgå unødvendige arbejdsprocesser og vejrforhold eller sikkerhedsrelaterede problemer, som nemt kan slå projekter ud af kurs.

Grankrydsfiner til alle konstruktioner

Metsä Wood grankrydsfinerprodukter er designet til at tackle disse udfordringer, samtidig med at de sikrer maksimal lønsomhed. Pladerne er lette, nemme at montere og arbejde med. De er ideelle til vægge, gulve og tage, og rent faktisk er den særlige overfladebehandling samt produktets finish med til at forbedre grankrydsfinerens modstandsevne mod vejr, fugt og mugdannelse eller giver øget brandsikkerhed. Produceret af råmateriale af høj kvalitet - 100 % sporbart træ fra bæredygtigt forvaltede nordeuropæiske skove - produkterne er desuden miljøvenlige.

For at kommunikere grankrydsfinerens merværdi ”Easy on site” på en indsigtsfuld måde indgik Metsä Wood et partnerskab med det prisvindende designteam fra hasan & partners og produktionsagenturet Duotone. Som et resultat heraf blev grankrydsfinerens fremtoning og fordelene herved omdannet til en kunstnerisk oplevelse.

”Grankrydsfiner er et traditionelt produkt, men med innovative belægninger har den fordele, som kan synes overraskende. Vi ønskede at kommunikere disse fordele på en uforudsigelig måde ved at fremhæve produktets skønhed”, siger Mikko Saavalainen, SVP, Business Development, hos Metsä Wood.

Industrielt behøver ikke betyde kedeligt

Video- og billedseriernes kreative kerneidé giver et indblik, men er ikke begrænset af forudfattede meninger om, hvad ordet ”industrielt” indebærer i en visuel kommunikationkontekst. Direktør Carl Bergman fra Duotone roser Metsä Wood og designteamet fra hasan & partners for at udforske mange forskellige udførelsesmåder.

"At se på kendte objekter med friske øjne er noget, som jeg finder både værdifuldt og rigtig sjovt. Når vi er vant til at se noget omkring os hele tiden, er det tit og ofte meget nemt at overse dets iboende egenskaber. Da jeg gav mig selv tid og ro til at studere krydsfineren nærmere, fandt jeg ud af, hvor smuk den i virkeligheden er. Jeg ønskede derfor at fastholde, hvordan den kunne fremstå, hvis vi så den for første gang”.

På byggepladser er krydsfinerplader ofte noget af det første, man ser, og den kreative udførelse afspejler dette. Individuelle stykker dukker langsomt frem af mørket og giver det rum, de indgår i, en særlig form.

“I sidste ende ønskede vi hermed at fejre dette allestedsnærværende industriprodukt. Ved gradvist at kaste lys over det og lade det fortælle sin egen historie gennem opbygning og eventuel opdeling af snørklede bogstavformer". Bergman konkluderer.

Se ”Easy on site”-videoen, og oplev grankrydsfiner, som du aldrig har set den før.

Billeder og video til download: https://databank.metsagroup.com/l/dzvNPXwpZqzN

Yderligere oplysninger fås ved at kontakte:

Viivi Kylämä, Marketing Manager, Metsä Wood,
tel. +358 40 820 9850, viivi.kylama@metsagroup.com

www.metsawood.dk (http://www.metsawood.dk/)

Metsä Wood er en af Europas førende producenter af industrifremstillede træprodukter. Det er vores mål at betjene tre segmenter: byggebranchen, industrien og distributionskunder. Vores primære produkter er Kerto® LVL, krydsfiner og andre træprodukter.

I 2019 havde Metsä Wood en omsætning på EUR 0,4 milliarder, og vi har ca. 1.500 medarbejdere. Metsä Wood er en del af Metsä Group.

Følg Metsä Wood: Facebook (https://www.facebook.com/metsawoodglobal/) | LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/metsa-wood) | Twitter (https://twitter.com/metsawood) | Instagram (https://www.instagram.com/metsawood_global/) | Pinterest (https://fi.pinterest.com/metsawood/)