Gratis Open Source Wood 3D-designobjekter, der kan downloades til BIM- og CAD-softwar

Metsä Woods Open Source Wood-initiativ og ProdLib, et gratis bibliotek med 3D-designmodeller, går sammen for at gøre den seneste innovation inden for træbaseret byggeri nemt tilgængelig for alle. Med ProdLib-biblioteket kan du nu downloade de elementer, der er tilgængelige på Open Source Wood, til din designsoftware.

Open Source Wood-initiativet blev startet af Metsä Wood, den finske førende virksomhed inden for træbaseret byggeri. Denne uafhængige og åbne portal, hvor alle kan bidrage med idéer, gør det muligt for designere, teams og studerende at uploade designs og få dem underkastet et peer review og drøftet. De bedste idéer gennemgås af Metsä Woods eksperter. Open Source Wood er også en af træbranchens vigtigste digitaliseringsprojekter, som støttes af det finske miljøministerium.

Nem adgang til 3D-modeller

ProdLib består af organiserede og opdaterede produktbiblioteker fra førende producenter. Det indeholder tusindvis af 3D-designobjekter, der er til rådighed i de fleste populære BIM- og CAD-softwareformater.

“Open Source Wood har gjort det muligt at dele modulbaserede træelementer. Via ProdLib er de nu nemt tilgængelige direkte på designernes skriveborde i 3D-format”, siger Tuukka Kyläkallio, Business Development Manager, Metsä Wood, som står i spidsen for Open Source Wood- initiativet. “Dette er det første skridt. Vi ønsker kontinuerligt at udvikle tilgængeligheden og anvendeligheden af de træbaserede løsninger, der deles på platformen”.

“Det nye Open Source Wood-bibliotek består af væg-, tag- og gulvelementer, der er kompatible med Revit-, AutoCAD- og ArchiCAD-software”, siger Janne Virtanen, Managing Director, ProdLib. “Vi inviterer alle arkitekter og bygningsingeniører til at nyde godt af denne nye ressource”.

Det nye Open Source Wood-elementbibliotek på ProdLib er enten tilgængeligt på en webbrowser via onlineregistrering eller kan downloades som desktopapplikation.

Se denne korte video for at se, hvordan 3D-designobjekter anvendes i byggerisoftware,

Billeder: https://databank.metsagroup.com/l/xhMvFVkG8gkR

Yderligere oplysninger fås ved at kontakte:opensourcewood.com
Tuukka Kyläkallio, Business Development Manager, Metsä Wood
tuukka.kylakallio@metsagroup.com, mobil: +358 40 6530 466 www.prodlib.com
Janne Virtanen, Managing Director, ProdLib
janne.virtanen@prodlib.com, mobil: +358 50 5914 822

www.metsawood.dk

Metsä Wood er en af Europas førende producenter af industrifremstillede træprodukter. Det er vores mål at betjene tre segmenter: byggebranchen, industrien og distributionskunder. Vores primære produkter er Kerto® LVL, krydsfiner og andre træprodukter. Vi sælger også nordisk tømmer, der produceres af Metsä Fibre.

I 2018 havde Metsä Wood en omsætning på EUR 0,4 milliarder, og vi har ca. 1.500 medarbejdere. Metsä Wood er en del af Metsä Group.

Følg Metsä Wood: Facebook | LinkedIn | Twitter | Instagram | Pinterest