Metsä-pavillon af træ i Tokyo under de olympiske lege i 2020

Metsä Group og Business Finland går sammen om at bygge en Metsä-pavillon af træ, der skal bruges i Tokyo under de olympiske lege. Pavillonen bliver opført på den finske ambassades område i hjertet af Tokyo.

Metsä-pavillonen får flere funktioner og kan bl.a. bruges til udstillinger, seminarer, fester og afslapning. Den vil fungere som mødested for Finlands olympiske hold under de olympiske sommerlege og de paralympiske lege.

Metsä-pavillonen er et glimrende eksempel de fordele, der er ved industrielt fremstillede træelementer. Til opførelsen af bygningen benyttes der Kerto® LVL-produkter (lamineret finertømmer) fra Metsä Wood, der er en del af Metsä Group. Byggeri med Kerto® LVL-elementer er hurtigt, og materialernes lethed gør det muligt at bygge oven på eksisterende bygninger, som det er tilfældet her i Tokyo. Elementerne kan også anvendes til større bygninger.

“Der benyttes træprodukter af høj kvalitet i pavillonen. Ud over at oplagre CO2 giver det en række andre fordele. Pavillonen kan transporteres til byggepladsen som færdige elementer, hvor den kan blive læsset af, flyttet igen og samlet igen. Det er i overensstemmelse med Metsä Groups mål om at erstatte fossil-baserede produkter med vedvarende materialer og genbrugsmaterialer,” siger Mikko Saavalainen, SVP, Business Development i Metsä Wood.

Kerto LVL-produkterne, der skal bruges til pavillonen, er bæredygtige og materiale-effektive. Fremstillingen af materialerne og elementerne genererer meget lidt affald. Elementerne bliver præfabrikeret hos Metsä Woods partner, og det betyder, at monteringen på byggepladsen kan ske meget hurtigt.

Den arkitektoniske udformning af Metsä-pavillonen står Helin & Co Architects for. Udformningen er baseret på Kerto® LVL-elementer, der er frit tilgængelige for alle og enhver i Metsä Woods Open Source Wood-tjeneste.

Images: https://databank.metsagroup.com/l/Rw99dNpKTzDS

Yderligere oplysninger fås ved at kontakte:

Mikko Saavalainen, Senior Vice President, Business Development, Metsä Wood, tlf. +358 50 555 1903

Henni Rousu, Communications Manager, Metsä Wood, tlf. +358 40 554 8388, henni.rousu@metsagroup.com

www.metsawood.dk

Metsä Wood leverer konkurrencedygtige og miljøvenlige træprodukter til byggeriet, industrien og distributionspartnere. Vi fremstiller produkter af nordisk træ, et bæredygtigt råmateriale af førsteklasses kvalitet. I 2017 havde vi en omsætning på EUR 0,5 milliarder, og vi har mere end 1.400 medarbejdere. Metsä Wood er en del af Metsä Group.

Facebook | LinkedIn | Twitter | Instagram | Pinterest