Metsä Wood: Præfabrikerede Kerto LVL elementer i partnerskab med Dupac

Metsä Wood stræber efter at producere et tømmerkonstrueret økosystem, baseret på dens udviklede Kerto® LVL produkter i Europa. Dupac, en belgisk producent af præfabrikerede træelementer, er en af partnervirksomhederne, som producerer Kerto-Ripa elementer.

Takket være partnerskabet med Metsä Wood, har Dupac cvba for nyligt opnået en ny milepæl i dens korte historie: Den kan nu tilbyde CE-certificeret Kerto-Ripa® tag- og gulvelementer til det belgiske marked. Igennem denne registrering kan udbuddet fra fleretagers konstruktioner blive særligt imødegået.

CE-certificering åbner op for nye muligheder

Kerto LVL Ripa-elementernes design er en innovation af Metsä Wood, der tillader brede spænd uden bærende skillevægge eller søjler. Det er baseret på Metsä Woods Kerto LVL (lamineret finertømmer) træpaneler, som præsterer fremragende dimensionel stabilitet. Den finske producent udviklede produktionen af stiver og boks-elementer igennem en defineret forbindelse af tømmer. Brugen af disse elementer åbner op for nye muligheder i spændvidden i trækonstruktioner på op til 24 meter.

Intern og ekstern kvalitetskontrol sikrer, at Keto-Ripa LVL-elementerne, som Dupac producerer, besidder egenskaber defineret ud fra Europæisk Teknisk Vurdering (ETA). Denne bekræftelse er nu givet igennem CE-certificeringen fra SKH instituttet.

”For os er denne nye produktionsenhed for certificeret produktion af Kerto-Ripa LVL-elementer en milepæl. Det vil dermed gøre det muligt for os at etablere os som Metsä Woods partner på det belgiske marked, såvel som de teknisk udfordrende fleretagers boliger og omfattende kommercielle byggerier eller endda projekter indenfor ejendomsbyggerier”, siger Dupacs administrerende direktør Marc Cuyvers.

”Vi ser os selv som værende godt placeret i dette partnerskab med Metsä Wood, og vi er meget sikre på fremtiden. Vi har det eneste CE-certificerede produktionsanlæg for Kerto-Ripa i Belgien, med et potentiale i markedet for ejendomsbyggeri, skoler, indendørs svømmebassiner og sportsanlæg, kontorer og andre kommercielle og offentlige bygninger,” tilføjer Cuyvers.

Læs mere om Kerto partnere.

Images: databank.metsagroup.com/l/ppzXgsxzn6LS

Metsä Woods Open Source træ-initiativ

For nyligt indledte Metsä Wood et open source initiativ, hvori arkitekter, designere og ingeniører gør fælles sag omkring at dele innovation og bidrage med viden omkring omfattende, modulære trækonstruktioner.

Ved at skabe en open source innovationsplatform omkring modulære trækonstruktioner, er Metsä Woods mål at forbinde lokale træindustrier med global viden for at fremme samarbejde og vækst.

Metsä Wood tager det første skridt ved at dele ud af sin egen intellektuelle ejendom omkring modulære Kerto® LVL træelementer, og gøre dem tilgængelige for alle.

Mere information om Open Source Wood og hvordan du kan deltage: www.opensourcewood.com

Yderligere oplysninger fås ved at kontakte:

Lau Larsen, Marketing Director, Metsä Wood
+ 45 26127478, lau.larsen@metsagroup.com

www.metsawood.dk

Metsä Wood leverer konkurrencedygtige og miljøvenlige træprodukter til byggeriet, industrien og distributionspartnere. Vi fremstiller produkter af nordisk træ, et bæredygtigt råmateriale af førsteklasses kvalitet. I 2016 havde vi en omsætning på EUR 0,5 milliarder, og vi har mere end 1.500 medarbejdere. Metsä Wood er en del af Metsä Group.

Facebook | LinkedIn | Twitter | Instagram | Pinterest