Har du lyst til at lære nye ting om København? Den helt nye Qashqai åbner byen for dig

Den helt nye Qashai overtager hovedstæderne i de nordiske og baltiske lande i løbet af slutningen af februar og starten af marts på en ny og anderledes facon. Under titlen "Unlock the City" giver et lokalt, kreativt team, der i Danmark ledes af Mads Christensen, nye og anderledes svar på spørgsmål fra publikum om steder og muligheder i København. Spørgsmålene kommer ind fra publikum via websider og de sociale medier

"Vi ønsker at vise den nye Qashqai i sit rette element, nemlig byen, og samtidig tilbyde interesserede nye og anderledes idéer om deres hovedstad", udtaler Taina Erkkilä, der er kommunikationsdirektør hos Nissan Nordic Europe. Og hun fortsætter: "Vi glæder os meget til denne aktivitet, da den understreger kimen i Nissans bedst sælgende model, som en ægte bybil med masser af nytænkende teknologi, der gør førerens liv lettere og køreoplevelsen endnu mere behagelig."

Eventen startes op med en uge, hvor interesserede kan stille hvilket som helst byrelateret spørgsmål både på websiden http://www.unlock-cph.dk/ og på Twitter - www.twitter.com/NissanDenmark eller ved blot at bruge hashtag #UnlockCPH #DenHeltNye #Qashqai.

For eksempel kan man spørge, hvor den bedste vegetar burger fås, eller hvad med den lækreste café latte i København? Kun fantasien sætter grænser. Efter den indledende uge med spørgsmål kører tre helt nye Qashqai rundt i byen for at finde gode bud og svar på de mange spørgsmål. Og idéen er altså, at give nogle ikke så ligetil eller forudseende svar og meninger på spørgsmålene.

Hele Danmarks blærerøv, Mads Christensen, er teamleder. Og han kender København som sin egen bukselomme, så han kommer med forslag, anmeldelser og idéer, der ikke ellers ligger lige for. Teamets bedrifter bliver webcastet, og det bringes direkte på http://www.unlock-cph.dk/ i dagene 6. og 7. marts mellem kl. 11 og 19 samt den 8. marts mellem 10 og 18. Efterfølgende samles alle spørgsmål, svar og billeder og udstilles sammen med bilerne på metrotorvet i Fields Shopping Center den 13. og 14. marts.

Nissan Qashqai - allerede en succes historie

Første generation af Nissan Qashqai var en stor succes som pioner i crossover segmentet. Der er solgt mere end 2 millioner Qashqai i verden siden lanceringen i 2007. Og mere end 1.5 millioner af disse er solgt i Europa alene.

Den officielle salgsstart af den nye generation Qashqai i Denmark finder sted hos landets forhandlere i weekenden den 1. og 2. marts med priser der starter ved blot kr. 239.990.

Den næste generation Qashqai kommer med helt nye motorer, et endnu frækkere design, langt bedre kvalitetsfornemmelse og ikke mindst ny teknologi, der forbedrer køreoplevelsen. Eksempelvis "Safety Pack" og "Driver Assist Pack" med sikkerhedsfunktioner så som bl.a. automatisk nødopbremsning, træthedsregistrering, skiltegenkendelse, automatisk nedblænding af fjernlys og bakspejl samt intelligent parkeringsassistent. Teknologier, der normalt er forbeholdt biler i premiumklassen, og som alle højner køreroplevelsen såvel udenfor som i byen.

Motorprogrammet er også bredere og mere effektivt end nogensinde før. Til at starte med kommer den nye Qashqai med tre motorvarianter i energiklasserne B til A+. En 1.2 DIG-T benzin motor med 115 hk, en 1.5 dCi diesel motor med 110hk og en 1.6 dCi med 130 hk. Alle motorer er særdeles effektive med brændstofforbrug på helt op til 26,3 km på literen (1.5 dCi). Værd at nævne er også, at den nye Qashqai 1.6 dCi nu kan trække 1.800 kg anhængervægt.

Sidst men ikke mindst er Nissan Qashqai den første model med helt ny opdatering af NissanConnect systemet. Nu med en 7 tommer touch-skærm, der er udviklet til at kunne tilslutte smartphones, således at føreren kan holde kontakten med omverdenen uanset, hvor de befinder sig. Samtidig kan der installeres en lang række apps med musik, sociale netværk, underholdning og rejser, som ligeledes kan betjenes direkte på skærmen. Og den nye NissanConnect bygger ligeledes videre på velfungerende google-send-to-car system med mulighed for hjemmefra at planlægge en rute, der efterfølgende sendes til bilen.

EVENTINFO:

København - gade aktiviteter: 6., 7. og 8. marts

Udstilling: Fields Shopping Center 13. og 14. marts

#UnlockCPH #DenHeltNye #Qashqai

Teamleder: Mads Christensen

Nissan er en af de oversøiske bilproducenter,der har flest aktiviteter i Europa,med mere end 14.500 medarbejdere fordelt på lokalt baserede aktiviteter inden for design,forskning & udvikling,produktion,logistik samt salg & marketing. Sidste år blev der på Nissans fabrikker i Storbritannien,Spanien og Rusland produceret mere end 635.000 biler inklusive mini-MPV'er,de prisbelønnede crossover-modeller,SUV'er og varebiler. Nissan LEAF er verdens mest populære bil med en kundetilfredshed på 97%. Samtidig ønsker hele 95% af kunderne at anbefale bilen til deres omgangskreds. Nissan tilbyder i dag 24 forskellige og innovative produkter til kunderne i Europa og er godt på vej til at blive det førende asiatiske mærke i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 181 mennesker. www.nissan.dk

Følg os på: www.facebook.com/NissanDanmark, www.twitter.com/NissanDanmark