Philips TV præsenterer to OLED+ topmodeller med lyd fra Bowers & Wilkins

• De to nye topmodeller i OLED+ har de nyeste 2019 OLED-paneler og 3. generation P5 Perfect Picture Engine
  • 65“ OLED+984 har Bowers & Wilkins-lydsystem
  • 55” og 65” OLED+934 har Bowers & Wilkins lydsystem med multihøjtalere og Dolby Atmos
  • Europæisk design, når det er bedst med metal og højtalerstof fra danske Kvadrat
  • Android TV – version 9 Pie med indbygget Google Assistant
  • Kompatibel med Amazon Alexa
  • Dolby Vision, HDR10+ og HDR10
  • Dolby Atmos
  • Firesidet Ambilight-baggrundsbelysning på OLED+984, tresidet OLED+934.

Philips OLED+934 og EISA Best Home Theatre TV 2019-2020-vinderen OLED+984 har begge de nyeste OLED-paneler og 3. generation P5-processoren, som giver øget billedkvalitet, øget reduktion af støj, bedre skarphed, mere præcise farver inklusiv hudtone, samt bedre kontrast uanset kilde.

3. generation P5-processoren har kraft til også at løfte kvaliteten yderligere i Philips TV’s unikke Perfect Natural Reality, ligesom HDR-kvaliteten forbedres i indhold i både HDR10 og HDR10+, og som noget nyt understøttes Dolby Vision-indhold.

De nye modeller følger traditionen fra forgængerne op ved at være i europæisk design, når det er bedst; udført i ægte materialer som glas, metal og stof fra Kvadrat.

Topmodeller løftes til nyt niveau

Lydgengivelsen i forgængeren inden for OLED+ TV, OLED+903, var bemærkelsesværdig god i betragtning af, at lydsystemet skulle passe ind i det eksisterende chassis.

Med OLED+934 og OLED+984 har ingeniørerne hos begge brands vasket tavlen ren og udviklet et helt nyt lydsystem, som løfter lydkvaliteten til et helt nyt niveau.

I modsætning til model 903 har begge nye modeller bygget højtalersystemet ind i fysisk seperate, akustisk optimerede kabinetter, som udnytter mange af de designprincipper og patenterede teknologier fra Bowers & Wilkins.

Dolby Atmos dekodning findes i begge modeller, og OLED+934 er Philips’ første TV med Dolby Atmos-enheder placeret øverst i højtaleren, så lyder fordeles bedre i rummet.

OLED+984 – en helt ny TV-klasse

OLED+984, som kommer med en 65” i løbet af september, leverer den højeste billedkvalitet og det mest avancerede lydsystem nogensinde for et TV.

OLED+984’s kvalitslydsystem er monteret i et specielt kabinet under TV’et. Denne løsning gør det dels muligt at benytte større højtalere, dels at lydsystemt kan »presses hårdere«, så der leveres en større og mere rummelig lyd, som bl.a. gør, at dialogen opleves at komme midt fra skærmen med en lyd, der fylder rummet.

TV’ene rummer mange signaturer fra Bowers & Wilkins lydteknologier, som benyttes i firmaets højtalere i verdensklasse; inklusiv en central Tweeter-on-Top.

Tweeter-on-Top er placeret, så diskanten kobles af de størte højtalere, så det sikres, at lyden er i topkvalitet uden det »slør«, som kan opstå med kabinetdiffraktion.

I kabinettet med hovedhøjtaleren er der tre individuelle højtalere, som sørger for henholdsvis venstre-, center- og højrehøjtaler. De har hver en 100 mm (4”) mid/bass-højtaler.

Venstre og højre tweeter er placeret i hver sin ende af lydsystemet for at sikre en enestående, detaljeret og ren lyd. Centerhøjtaleren er et eksempel på Bowers & Wilkins Tweeter-on-Top-design, som giver en præcis, fordybende lyd.

Der er også en ekstern subwoofer, hvis forbrugeren eller rummet kræver mere baslyd.

Udover de fremragende akustiske og mekaniske forbedringer, så har OLED+984 den nyeste generation Dolby Atmos, som sikrer en rummelig lyd, der i kombination med den firesidede Ambilight-baggrundsbelysning skaber den fornemste seeroplevelse.

OLED+934 – Dolby Atmos når nye højder

OLED+934, som kommer på markedet i løbet af september i 55” og 65”, har seperate højtaler

indbygget, som suppleres af en minimalistisk metalarm, der fungerer som bordfod. Og som det også gælder for OLED+984 er der også mulighed for vægmontering.

Det stive højtalerkabinet, som er beklædt med stof fra Kvadrat, er fremstillet af  tyk glasfiber, som normalt bruges til vægge, og forstærket med ABS. Indvendig afstivet med ribbesektioner for at forhindre uønsket resonans. Designet gør det muligt for lydsystemet at levere den dobbelt lyd i forhold til forgængeren OLED+903.

Som supplement til de fire 30 mm midterhøjtalere er der to særskilte 19 mm titaniumhøjtalere og en central flow-port 80 mm subwoofer. OLED+934 – som er Philips’ første 2.1.2-Dolby Atmos TV – har også en 50 mm tvillingeenhed, som sender lyden op i luften via en Dolby Atmos-enhed placeret på toppen for at give ekstra tyngde og en endnu bedre opfattelse af lyden uanset om det er film, spil eller sportstransmissioner.

OLED+934 vil automatisk genkende og dekode Dolby Atmos-indhold, så det bedste resultat sikres. Er det ikke en kilde med Dolby Atmos, kan du via Movie-indstillingen få TV’et til at opskalere, så selv ældre indhold bliver gengivet i en en fremragende version.

Philipstresidede Ambilight-teknologi fungerer perfekt med den enestående Dolby Atmos-lyd i OLED+934, så der skabes en fantastisk seeroplevelse.

Yderligere information:

Tekniske spørgsmål: Teis Jensen – 21 24 82 74 teis.jensen@tpv-tech.com

Pressekontakt: Erling Madsen – 40 59 57 00 philipstv@ajourpress.dk

Om TP Vision:

TP Vision er en førende forbrugerelektronik-spiller inden for visuel digital underholdning. TP Vision koncentrerer sig om udvikling, produktion og markedsføring af TV-apparater, der bærer Philips-varemærket i Europa, Rusland, Mellemøsten, Sydamerika, Indien og udvalgte lande i Asien/Stillehavsområdet, samt audioprodukter i hele verden.

Det gør vi ved at kombinere vores designekspertise og innovative Philips TV-arv med den uovertrufne driftspræstation, fleksibilitet og hastighed, der er karakteristisk for TPV Technology.

Med foreningen af disse styrker er vi i stand til at bringe høj-kvalitets TV på markedet: Smarte og nemme at bruge med sofistikerede design. Med Philips TV er TP Vision globalt førende på hospitality-markedet. TP Vision er den eksklusive licenstager af Philips TV til de ovennævnte lande og globalt for Philips’ audioprodukter.

TP Vision har godt 2.000 medarbejdere rundt om i verden og er 100 % ejet af TPV - én af verdens førende producenter af monitorer og LCD-TV - som står bag TV med Philips-navnet i Kina. De seneste år har TPV formået at øge sin vækst gennem stordriftsfordele og kernekompetencer inden for forskning og udvikling, produktion, logistisk effektivitet og kvalitet.

Indholdet i denne pressemeddelelse er gældende på det tidspunkt, den blev udsendt, men kan blive ændret uden varsel. Alle varemærker, som er nævnt, tilhører de respektive ejere.