Større og større tv-skærme i de danske hjem

- Vi har konstateret, at flere og flere forbrugere går efter en ekstraordinær oplevelse foran TV’et. Takket være den høje UHD-opløsning og avanceret billedteknologi, bliver billedkvaliteten på skærmen ekstrem god, og derfor giver det ekstra mening at opgradere dit fjernsyn til en større størrelse.

Sådan siger Nordic Business Manager Jan Hollendsted fra TP Vision, som står bag Philips TV.

Et stigende antal nordiske forbrugere køber fladskærme fra 65” og op. Og det er der flere gode grunde til:

• UHD-opløsningen - som står for Ultra High Definition - gør billedet fire gange skarpere end et HD-billede.
  • Tidligere, med standardopløsningen, skulle du side mindst fire meter fra TV’et , for at billedet var godt nok. Med Ultra HD, kan du skifte til en større skærm og få en fantastisk billedkvalitet uden at flytte længere væk fra TV’et.
  • Noget at det mest populære indhold er sport og film – og oplevelsen bliver endnu større på en stor skærm.

Men er der så også nok indhold i UHD?

- Takket være UHD-opskalering sørger Philips TV-teknologi for en imponerende billedkvalitet – også selv om indholdet »kun« er produceret i HD. Desuden tilbyder mange af de populære streamingtjenester indhold i UHD, som også kaldes 4K, siger Jan Hollendsted.

Den enkle forklaring på den store kvalitetsforskel:

- Med Ultra HD er der flere pixels på skærmen og derfor er billedkvaliteten mange gange bedre i UHD end i Full HD, forklarer Jan Hollendsted.

Den amerikanske brancheforening Consumer Technology Association, CTA, er kendt for meget præcise prognoser. I januar fremgik det af CTA's årlige U.S. Consumer Technology Sales and Forecasts, at 13 millioner Ultra HD TV ventes at blive sendt på markedet i 2016 - det er en stigning på 83 % i forhold til 2015. Og det er kun starten på Ultra HD-æraen.

Philips TV skaber endda et indtryk af, at skærmen er endnu større via Ambilight, som løfter billedet ud af skærmen. Teknologien benytter en række LED-lamper på TV’ets bagside til at danne en farvet »glorie« af lys på væggen bag TV’et. Da farverne svarer til farverne på skærmen, får du en endnu større oplevelse.

Ambilight er endda blevet løftet endnu højere op på flagskibsmodellen AmbiLux, som benytter ni små pico-projektorer på TV’ets bagside. Skærmens billede projiceres i op til tre meters bredde på bagvæggen.

Så en større skærm, Ultra HD og Ambilight gør det nu muligt at få en forrygende oplevelse, når du ser film eller sport – uden at gå på kompromis med billedkvaliteten.

Pressekontakt:
Erling Madsen
philipstv@ajourpress.dk

Teknisk ekspertise:
Jan Hollendsted
jan.hollendsted@tpv-tech.com

Læs mere om Philips TV: http://www.philips.dk/tv

Exceptional Picture Quality at the heart of every Philips TV: https://youtu.be/RMizzL4D94E

Yderligere materiale: http://www.tpvision.com/

Om TP Vision

TP Vision er en dedikeret tv-aktør inden for visuel digital underholdning. TP Vision koncentrerer sig om udvikling, produktion og markedsføring af tv-apparater, der bærer Philips-varemærket, i Europa, Rusland, Mellemøsten, Brasilien, Argentina, Uruguay, Paraguay og udvalgte lande i Asien/Stillehavsområdet.

Det gør vi ved at kombinere vores designekspertise og innovative Philips tv-arv med den uovertrufne driftspræstation, fleksibilitet og hastighed, der er karakteristisk for TPV Technology.

Med denne kombination og stærke egenskaber bringer vi tv-apparater af høj kvalitet til markedet: Smarte og letanvendelige med sofistikerede stilistiske præg som nye materialer og »slim« design. Vi er engagerede i at skabe produkter, som giver forbrugerne en overlegen tv-oplevelse. Med Philips tv’er er TP Vision globalt førende på hospitality-markedet. TP Vision er baseret i Amsterdam i Nederlandene og er eksklusiv licenshaver af Philips tv-mærket i de ovennævnte lande. TP Vision er ejet af TPV Technology, som har hovedkvarter i Taiwan, og som er verdens førende producent af monitorer og LCD TV. TP Vision har tæt ved 2.000 ansatte rundt om i verden. www.tpvision.com

Android, Google, Google Play og andre navne/mærker er varemærker, som tilhører Google Inc.

Citater

Jan Hollendsted