SAS introducerer Go Light til kunder, som ønsker at rejse let

Den 8. september udvider SAS sit billettilbud med SAS Go Light. Den nye billettype er et supplement til de eksisterende billettyper SAS GO og SAS Plus, og kommer til at være tilgængelig på rejser fra Skandinavien til Europa. SAS Go Light henvender sig til kunder, som ønsker at rejse let og kun med håndbagage, og som leder efter de laveste priser.

Når SAS til september lancerer en ny billettype, Go Light, øges valgmulighederne for kunderne. SAS’ eksisterende billettyper SAS Go og SAS Plus forbliver uændret. SAS Go Light er et ekstra tilbud til en lavere pris til de kunder, som ønsker at rejse uden indchecket bagage. I SAS Go Light indgår 24 timers fortrydelsesret, tilvalg af sæde 22 timer inden afrejse samt kaffe og te ombord. Det er også muligt at købe adgang til SAS Lounge og ekstra bagage.

- Vi ser en efterspørgsel på en endnu mere enkel billettype til en lavere pris blandt vores rejsende, og derfor er vi glade for at kunne lancere Go Light. Eftersom billetten er et tillæg til vores andre billettyper, Go og Plus, giver vi nu vores kunder endnu flere valg og mulighed for at vælge netop den billettype, som bedst matcher deres behov, siger Stephanie Smitt Lindberg, chef for produktudvikling og kundeloyalitet i SAS.

Prisen på SAS Go Light kommer til at være cirka 120 DKK lavere end SAS Go, og det vil være muligt at tilkøbe bagage til en pris på 179 DKK. Det er derfor billigere at rejse med SAS Go, hvis man har behov for at have indchecket bagage med.

EuroBonus-fordele gælder også for SAS Go Light-produktet. Det betyder for eksempel, at Sølv, Guld og Diamant medlemmer kan medbringe bagage uden beregning, når de har booket SAS Go Light.

I første omgang lanceres konceptet den 8. september som en test fra Skandinavien til seks europæiske lande: Finland, Frankrig, Grækenland, Irland, Holland og Spanien. SAS Go Light vil ikke være tilgængelig på flyvninger inden for Skandinavien.

Mere information kan findes på www.sas.dk ved lanceringen den 8. september.

For mere information
Kontakt venligst SAS' presseafdeling +4532323135

SAS er Skandinaviens største flyselskab med daglige flyvninger til destinationer i Skandinavien, Europa, USA og Asien. SAS er medlem af Star Alliance ™ og sammen med vores 27 partnere flyver vi til mere end 1300 destinationer i 193 lande. For mere information, besøg http://www.sas.dk

Tags:

Om os

SAS, Skandinaviens førende flyselskab, flyver 30 millioner rejsende om året til, fra og ind i Skandinavien. Vi forbinder vores tre knudepunkter - Oslo, København og Stockholm - med over 125 destinationer i Europa, USA og Asien. Inspireret af vores skandinaviske arv og bæredygtige værdier tager SAS global lederskab indenfor bæredygtig luftfart. Vi vil reducere de samlede CO2-udledninger med 25 procent i 2025 ved at bruge mere bæredygtig flybrændstof og investere i den mest moderne flåde i Europa. Ud over flyrejser tilbyder SAS ground handling, teknisk vedligeholdelse og luftfragt. SAS er en af grundlæggerne af Star Alliance ™ og kan sammen med vores partnere tilbyde næsten 19.000 daglige flyvninger til over 1300 destinationer over hele verden.