Toinen rahoituskierros vauhdittaa MSLocationin myyntiä ja markkinointia

Report this content

Paikkatietomarkkinat elpymässä Toinen rahoituskierros vauhdittaa MSLocationin myyntiä ja markkinointia MS Location Oy, paikannusjärjestelmiin ja -palveluihin erikoistunut yhtiö, on saanut toisen rahoituskierroksensa päätökseen. Järjestelyä johti ensimmäisen rahoituskierroksen sijoittaja, 3i Finland Oy:n hallinnoima SFK 99-Rahasto Ky. SFK 99-Rahasto Ky:n ja Forifina Oy:n lisäksi uutena sijoittajana mukaan tuli Innofinance Oy. Yhtiökokous valitsi Juha Turusen Innofinance Oy:stä uudeksi hallituksen jäseneksi. Juha Lipiäinen jatkaa hallituksen puheenjohtajana. Sijoitus vahvistaa yhtiön myynti- ja markkinointitoimenpiteitä. Useat toimitussopimukset ovat osoituksena yhtiön tuotteiden potentiaalista. "Nyt toteutunut rahoitus mahdollistaa entistä voimakkaammat myyntiponnistelut erityisesti ulkomaisille asiakkaille. Olemme kohdentaneet toimintamme kapealle sektorille paikannusmarkkinoilla, ja se on osoittautunut oikeaksi strategiaksi." sanoo MSLocationin toimitusjohtaja Jari Kilpeläinen. "Yhtiö on nyt hyvässä asemassa varmistaakseen osuuden kasvavassa paikannusmarkkinassa." "Paikkatietomarkkinat ovat osoittaneet selkeitä piristymisen merkkejä erityisesti yritysratkaisujen alueella kevään 2002 aikana. MSLocationin tuotekehitys on ollut oikea-aikaista, ja yhtiöllä on valmiita yksinkertaisia paikannusratkaisuja, jotka tuovat asiakkaille liiketoiminnallista lisäarvoa. Jatkosijoitus kuvastaa 3i:n sitoutumista ja uskoa yritykseen ja sen mahdollisuuksiin menestyä," kommentoi 3i Finland Oy:n sijoitusjohtaja Jarkko Virtanen. "Mahdollisuus kansainväliseen toimintaan ja henkilöstön osaaminen MSLocationissa vakuuttivat meidät yhtiön asemasta paikannusmarkkinoilla." kertoo Juha Turunen, Innofinance Oy. "Uskomme että MSLocationin business-orientoitunut ja innovatiivinen ote on oikea tapa toimia tällä hetkellä. Yhtiön kehittämä paikannusteknologia tärkeä osa uusien tiedonvälityssovellusten kehityksessä." kommentoi Juha Lipiäinen, Forifina Oy. MS Location Oy MSLocation on lappeenrantalainen yksityisessä omistuksessa oleva yhtiö, joka on erikoistunut paikannusjärjestelmiin ja -sovelluksiin. Yhtiö teki maailman ensimmäisen integroidun GPS-paikannus/GSM- kommunikaatiopalvelutestit kesäkuussa 1994, ja yhtiö on siitä lähtien kehittänyt GPS- ja GSM-pohjaisia järjestelmiä ja palveluita. MSLocationin MSL Nexustm paikannuspalvelin hyödyntää useita paikannusmenetelmiä eikä edellytä muutoksia olemassaoleviin matkapuhelinverkkoihin. Yhtiö on kehittänyt useita helppokäyttöisiä paikannussovelluksia, mm. RoadTracktm ja MobiNextm sovellukset ajoneuvo- , tavara ja henkilöseurantaan, sekä selainpohjaisen SecTracktm - sovelluksen. 3i 3i on kansainvälinen pääomasijoitusyhtiö. Se sijoittaa kasvuyrityksiin eri toimialoilla ja on merkittävä yritysjärjestelyiden rahoittaja. 3i keskittyy erityisesti yrityksiin, joissa on merkittävä kasvupotentiaali ja vahva johto. 3i toimii paikallisten sijoitustiimiensä kautta Euroopassa, USA:ssa ja Aasian-Tyynenmeren-alueella. Maaliskuun lopussa 2002 päättyneen tilikauden aikana 3i sijoitti 860 miljoonaa euroa 361 teknologiayritykseen. 3i:n teknologiasalkussa oli yli 800 yritystä, joiden yhteenlaskettu arvo oli 2,7 miljardia euroa. Lisätietoja http://www.3i.com. Innofinance Oy Innofinance Oy hallinnoi pääomasijoitusrahastoja, jotka sijoittavat pääomia alkaviin ja kasvaviin yrityksiin Etelä-Suomen läänin alueella. Asiakkaita ovat yritykset, joilla on vakava ote yrittämiseen ja halu osallistua tehokkaaseen joukkuepeliin. Lisätietoa: MS Location Oy, toimitusjohtaja Jari Kilpeläinen, puh. 050 524 6365, email: jari.kilpelainen@mslocation.com 3i Finland Oy, sijoitusjohtaja Jarkko Virtanen, puh. (09) 6815 4458, email: jarkko_virtanen@3i.com Innofinance Oy, sijoitusjohtaja Juha Turunen, puh. 040 747 5076, email: juha.turunen@innofinance.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/31/20020531BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/31/20020531BIT00340/wkr0002.pdf