4H-NUORET APRIKOIVAT NUORTEN MAHDOLLISUUKSIA VAIKUTTAA

4H-NUORET APRIKOIVAT NUORTEN MAHDOLLISUUKSIA VAIKUTTAA Nuorten äänestysaktiivisuuden aleneminen on aiheuttanut huolta viime vuosina. 4H-nuoret keskustelevat nuorten mahdollisuuksista vaikuttaa yhteiskunnassa kansanedustajien kanssa. Tervetuloa kuuntelemaan perjantaina 13.6.2003. kello 14-16 eduskunnan auditorioon! 4H-nuorten eduskuntavierailu on osa Nuorten 4H-parlamenttia. 4H- parlamentissa nuoret opettelevat edustuksellista vaikuttamista ja pääsevät vaikuttamaan 4H-työhön. Parlamentti työskentelee jakautuneena ministeriöihin, joissa aiheina tänä vuonna on 4H-järjestön viestintä, nuoret yrittäjinä, nuorten vaikuttamismahdollisuudet sekä 4H-järjestön TOP-yrittäjyyskasvatus. 4H-parlamenttiin nuoret ovat kokoontuneet jo lähes 40 vuoden ajan. Parlamenttiin osallistuu jokaisesta neljästätoista 4H-piiristä kaksi ansioitunutta 4H-nuorta. 4H-parlamenttia tukee Nordea. Lisätietoja: toimitusjohtaja Seppo Hassinen, 09-7512 4230, 040-518 7372, seppo.hassinen@4h-liitto.fi tai www.4h-liitto.fi Valtakunnallinen nuorisojärjestö Suomen 4H-liitto täyttää 75 vuotta. Suomen 4H-liitto perustettiin vuonna 1928 tukemaan ja edistämään maaseudun lasten ja nuorten elinoloja ja ammattiin valmentautumista. Viime vuosina toiminta on lisääntynyt voimakkaasti kaupunki- ja taajama- alueilla. 4H-järjestön nuorisojäsenmäärä on yli 72 000. Jäsenet ovat 6-28- vuotiata. 4H-yhdistykset järjestävät nuorille harrastusmahdollisuuksia lähes kaikissa Suomen kunnissa. Paikallistason toimintaa järjestävät 4H- yhdistykset. 4H:ssa opitaan sosiaalisia taitoja, arkielämässä pärjäämistä, kätevyyttä, kansainvälisyyttä ja yritteliäisyyttä. 4H-työn tunnus tulee sanoista harkinta, harjaannus, hyvyys ja hyvinvointi. Tunnus kuvaa toiminnan laajaa arvopohjaa. www.4h-liitto.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/11/20030611BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/11/20030611BIT00060/wkr0002.pdf