Teemme tulevaisuutta - piirustuskilpailun voittajat

Report this content

Lehdistötiedote toukokuu 2003 Teemme tulevaisuutta -piirustuskilpailun voittajat 4H-järjestön ja Yves Rocher Finlande Oy:n valtakunnallisen piirustuskilpailun voittajat ovat selvinneet. Perusopetuksen 1 - 6 - luokkalaisille suunnatun kilpailun aiheena oli tänä vuonna Teemme tulevaisuutta. Kilpailuun osallistui kaikkiaan noin 40 000 oppilasta ympäri Suomen. Kilpailuun osallistuneiden koulujen parhaat työt jatkoivat maakunnalliseen 4H-piirin loppukilpailuun, josta parhaiten menestyneet lähetettiin valtakunnalliseen loppukilpailuun. Loppukilpailussa kaikki kilpailivat samassa sarjassa. Kilpailun voittaja on Sanni Liukkonen Juvan 4H-yhdistyksestä. Hän osallistui 5-6 -luokkalaisten sarjaan. Toiseksi kilpailussa tuli Taija Tornberg Liedon 4H-yhdistyksestä. Hänen kilpailusarjansa oli 3-4 - luokkalaiset. Kolmannen sijan sai 5-6-luokkalaisten sarjassa kilpaillut Marko Raassina Kuhmosta. Lisäksi kilpailussa annettiin kaksi kunniamainintaa, jotka menivät Anni Piriselle Laukaan 4H-yhdistykseen sekä Daniela Lindforsille Sipooseen. Piirustuskilpailun teema Teemme tulevaisuutta antoi piirtäjille monia mahdollisuuksia. Aiheet liittyivät tulevaisuuteen: piirustuksissa kuvattiin tulevaisuuden työpaikkoja sekä tulevaisuuden luontoa ja kaupunkia. Monissa töissä heijastui huoli luonnosta ja sen puhtaana säilymisestä. Teemme tulevaisuutta on myös 4H-järjestön juhlavuoden tunnuslause. Tänä vuonna tulee kuluneeksi 75 vuotta 4H-nuorisotyön aloittamisesta Suomessa. Piirustuskilpailun toteutuksesta vastasivat paikalliset 4H-yhdistykset. Lisätietoja antaa Suomen 4H-liitosta Minna Välipirtti, puh. 09-7512 4262, e-mail: minna.valipirtti@4h-liitto.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/19/20030519BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/19/20030519BIT00110/wkr0002.pdf