Topi juhlii yhdessä 4H-järjestön kanssa

Report this content

LEHDISTÖTIEDOTE 16.9.2003 Julkaisuvapaa Topi juhlii yhdessä 4H-järjestön kanssa Nuorten valtakunnallinen kokkauskilpailu ja 4H-viikko huipentuvat Oulussa "Topi juhlii" on 4H-järjestön valtakunnallinen kokkauskilpailu lapsille ja nuorille. Kilpailu on osa 4H-järjestön 75-vuotisjuhlavuoden ohjelmaa sekä valtakunnallista 4H-viikkoa, jota vietetään viikolla 39. Kilpailu huipentuu loppukilpailuun, joka pidetään Oulun Palvelualan Opistolla perjantaina 26.9.2003. Kilpailun päätuomarina toimii Valion kuluttajapalvelu- päällikkö Riitta Kohonen Helsingistä. Nuoret valmistavat kilpailussa itse suunnittelemansa alkoholittoman juhlajuoman ja 2-4 erilaista pikkupurtavaa, joista yhden tulee olla makea. Kilpailuun osallistuu lähes 30 lasta ja nuorta eri puolilta Suomea. Heidät on valittu loppukilpailuun alueellisten karsintojen kautta. Ammatilliset kilpailut ovat tärkeä osa 4H-järjestön nuorisotyötä, jonka tärkein toimintamuoto on lasten ja nuorten yrittäjyyskasvatus. Toiminnan tavoitteena on innostaa lapsia ja nuoria oman elämän hallinnassa tarvittavien käytännön taitojen harjoitteluun, yritteliäisyyteen ja yrittäjyyteen. Virikkeitä oman osaamisen kehittämiseen tarjoaa 4H- järjestön uusi tuote TOP-yrittäjyyskasvatus, johon voi tutustua osoitteessa www.4h-liitto.fi. Nettisivuilla seikkailee järjestön uusi maskotti TOPI, jonka voi tavata myös kilpailupaikalla. 4H on noin 70 000 jäsenen valtakunnallinen nuorisojärjestö, jonka tehtävänä on tukea lasten ja nuorten tasapainoista kehitystä ja elämänhallintaa edistämällä nuorten omatoimisuutta, yritteliäisyyttä ja arjen taitoja; yhteistyötaitoja, kansainvälisyyttä sekä luonnon ja ympäristön kunnioitusta. 4H-järjestön muodostavat Suomen 4H-liitto, 14 maakunnissa toimivaa 4H-piiriä sekä noin 300 kuntatasolla toimivaa 4H- yhdistystä. Oulun läänissä 4H-toimintaa järjestää 38 paikallisyhdistystä, mukana toiminnassa on yli 10 000 nuorta. Kilpailua tukee Valio Oy. Lisätietoja: Nuorisotyön päällikkö Marjaana Liukko, Suomen 4H-liitto, Karjalankatu 2A, 00520 Helsinki, p. 09-7512 4238, 040-7507 939 tai marjaana.liukko@4h-liitto.fi, Oulun 4H-piirin johtaja Katja Kolehmainen, Torikatu 70, 90120 Oulu, p. 08-372 054, 044-556 9138 tai katja.kolehmainen@oulun4h.fi. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/16/20030916BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/16/20030916BIT00490/wkr0002.pdf